torsdag 12 april 2012

Försmak av våren

Idag mitt på dagen kom solen och värmen! Så skönt det var, och jag som var ledig också :-)) Började dagen med att göra en deg, bakade sex limpor och de blev såå himla goda!! Känns bra att fylla frysen ett tag!
Sen blev det en sväng till Granngården där jag köpte planteringsjord och ett par nya gummistövlar. Har lovat sambon att sätta om blommorna på hans jobb, de såg lite dammiga och ledsna ut ;-) Ska försöka göra det i helgen medan jag har ångan uppe!!
Efter att vi varit på stan en runda åkte vi hem och tog fram cyklarna. Snabb koll att vi hade luft i däcken, sen packades fikakorg och så cyklade vi en sväng! Gud så underbart! När vi kom hem hade vi en mycket trött men nöjd hund och tjejerna fortsatte cykla runt på gatan hela kvällen. Sen blev det till att kolla på Du är vad du äter, och provsmaka lite limpa, mums :-)
Imorgon ska det också bli sol är det sagt, ska försöka vara ute så mycket jag kan i så fall! Underbart att vara ledig :-))
Måste bara visa vad jag lyckats med här nedan!! Satte denna planta förra sommaren, men den växte väldigt dåligt då. Har sen försökt övervintra den och nu har jag gett den extra näring, och SE!! Inte så dålig pepparväxt där inte!! Undrar hur länge man ska låta den sitta kvar?? Kommer inte ihåg vad den hette, var sambon som beställde den, men tror att det är chili eller nåt...
Önskar er alla en underbar fredag imorgon!


Tog bilden för ett par veckor sen när det kommit en sväng snö, men nu är den helt borta...:-)

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Va roligt det är när växter tar sig, när man nästan gett upp om den.
Våren ger sådan energi!

Kram

Helene sa...

Va kul när man lyckas med plantor.
Cykeln har jag inte tagit ut än...men snart hoppas jag = ))
Ha en härlig tisdag.
Kram Helene.