måndag 23 maj 2011

Måndag

Tänk vilken underbar årstid det är nu! Allt är skirt och grönt och vackert :-) Njuter i fulla drag!!
Hunden är äntligen bra nu! Jag vet inte vad han hade lyckats få i sig, men det måste ha varit något i alla fall. Jag har funderat lite om fodret, har samma foder som innan kastreringen men har minskat ner då han började lägga på sig. Köpte ett nytt foder med mindre fett i häromdagen, så får vi se om det fungerar bättre. Skönt i alla fall att han mår bra och är sig lik igen!
Nu har jag äntligen tagit tag i mitt presentkort som jag fick i julas!! Det var ju hos en personlig tränare, så nu ska vi snart träffas för ett samtal och sen ska vi sätta igång träningen! Jag funderar lite på vilka mina mål är, och vad jag vill uppnå. Är sjukt motiverad i alla fall, det ska bli superkul! Känner att jag behöver "en spark i baken" så jag kommer igång nån gång :-)

Det är femte veckan jag är hemma nu, men nästa vecka ska jag börja jobba igen. Känns gruvsamt! Tänk om man kunde få vara hemmafru istället :-)) Eller då skulle jag nog bli rätt uttråkad också, men det är så skönt att få göra som man vill! Dottern och jag har varit till sjukhuset idag och tagit blodprover för att se så att ingen infektion är på gång i kroppen. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara så då hon mår bra och verkar jättepigg. Nu har hon slutat med smärtstillande tabletter och det går hur bra som helst. Hon har inte ont och halvspringer upp för trappen hemma, man kan verkligen inte tro att hon gjort en operation för bara tre veckor sen!
Men nästa vecka börjar hon i skolan igen och går bara halva dagen så får vi se om det går bra, hon får prova sig fram. Hon längtar ju jättemycket efter sina kompisar, det kan jag förstå.
I går var vi och dansade bugg igen på buggklubben, såå kul fortfarande. Fick lära mig flera nya turer, så roligt när man bara blir bättre och bättre. Sambon och jag har verkligen fallit för det här med dans och kollar lite vilka danser vi kan gå på framöver :-)) Så roligt att komma ut och träffa folk!
Nu ska jag packa in alla bullar i frysen, som jag har bakat idag. Dagen började regnigt så dottern och jag gjorde ett gäng :-) Men nu skiner solen igen så nu måste jag ut på verandan. Önskar er alla en underbar måndag!



7 kommentarer:

Malin sa...

Vad skönt att vovven är bra nu igen! Och även att du tagit tag i ditt presentkort med den personliga tränaren. OCH att dottern mår bra! Vilken start på veckan!
Kram

Mita sa...

Ja men gud så skönt han mår bra igen. Jag kör med light foder till Peppe som också är kastrerad.
Dottern har piggat på sig fort,skönt hon kan komma igång igen med skolan,klart hon längtar efter kompisarna.
Kram vännen!

Semester & Mat sa...

Vilken frestande bild nu på natten. Jag som försöker hålla mig till hårt bröd och te när ja jobbar.
SKönt att både dotter och hund mår bätre. Kan nog vara bättre med någon light variant av fodret.
Lycka till med personliga tränaren!

Ha en fin tisdag!

Helene sa...

Åh har du en PT = ))
Jag skulle oxå behöva en spark i baken...Helst skulle jag behöva nån som kom hem och hämta mig och tvinga mig till gymmet = ))
Ja så illa är det faktiskt.
Jag får nöja mig med promenader då och då...
Skönt att vovven mår bättre igen = ))
Ha en fin tisdag.
Kram Helene.

Helene sa...

Åh har du en PT = ))
Jag skulle oxå behöva en spark i baken...Helst skulle jag behöva nån som kom hem och hämta mig och tvinga mig till gymmet = ))
Ja så illa är det faktiskt.
Jag får nöja mig med promenader då och då...
Skönt att vovven mår bättre igen = ))
Ha en fin tisdag.
Kram Helene.

Anonym sa...

Så skönt att vovven mår bätter :)
Han är så lik vår flat vi hade ..
Njut av ledigheten så länge den varar :)
Känner riktigt doften av de smaskiga bullarna ända hit ;)

Trevlig Torsdag på er !

Helene sa...

Ha en fin torsdag !!
Kram Helene.