söndag 31 juli 2011

Härlig träning

Den här sommaren har jag för första gången i mitt liv tränat med en personlig tränare. Jag hade önskat mig ett presentkort i julklapp bara för att jag tycker det verkar så himla bra att få hjälp med träningen. För inte är det så lätt att veta hur man ska lägga upp träning, och helst om man har ont någonstans! Och jag kan verkligen säga att jag är nöjd - över förväntan! Visst är det dyrt, men eftersom jag tycker det är värt det, så får jag fortsätta önska mig pass lite då och då. Kan vi träffas var 6-8:e vecka så tror jag att det blir bra. Den bästa träningen är ju den som blir av!
Jag mår så otroligt bra av att träna, jag blir piggare, på bättre humör, gladare, känner mig starkare, mer stresstålig, en mycket bättre mamma och sambo helt enkelt :-) Eftersom jag har ett "skrivbordsjobb" känns det extra viktigt att bygga upp sig så man orkar! Dessutom tycker jag ju att det är väldigt kul - och det är ju en viktig del i det hela. Inte ens under veckan på Gotland lät jag bli att springa! Men så vackert det var då, sprang efter strandpromenaden och jag var minsann inte ensam, massor av folk som motionerade ;-)
Jag har nyss avverkat ett försiktigt nybörjarprogram på sex veckor, som är anpassat efter mina onda knän, och hur mycket jag har tränat tidigare. Nu går jag in på nästa nivå och det blir verkligen tuffare! Idag känns det i hela min kropp...och det gör ont! Men imorgon är det dags för träning igen :-) Dessutom den första arbetsdagen, mindre kul ;-/
Sköt om er alla♥


Lånad bild från Google

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Javisst mår man så mycket bättre av att röra på sig. Verkligen bra pli på dig själv att du fick med dig skorna på semestern.

Hoppas du haft dig en fin helg!

Mita sa...

Ja jag håller med,att röra på sig är viktigt för både kropp och själ.Jag mår toppen av det,
Kram vännen!

Helene sa...

Jag skulle vilja ha en PT som kommer hem och hämtar mig och som tvingar mig att träna = ))
Ja så illa är det ( hi hi )
Ha en fin och solig dag.
Kram Helene.