torsdag 29 september 2011

Är det inte typiskt...

...att när man vill hitta något så hittar man det inte. Hade tänkt visa före- och efterbilder på huset, skrev ju i det i ett tidigare inlägg i sommar. Men nu hittar jag ju inte före-bilderna! Hm, får leta mera....Annars är det verkligen verkstad här just nu. Hela vardagsrummet är inplastat och tapeterna är borta. Idag ska det spacklas och det lär bli flera gånger för att få väggarna släta. Sen ska de målas vita med brytning mot grått, tror det kommer att bli jättebra. Vi har ju ett rätt litet vardagsrum, så något annat än en ljus färg blir nog inte så bra. Sen får man piffa upp med färg i gardiner, kuddar och mattor istället :-)
Förmodligen kör vi på så mycket vi kan och tar sovrummet direkt efter att detta är klart. Tänk vad skönt om det kunde vara bortgjort innan jul, då kan vi ta yngsta dotterns rum efter jul. Mm, drömma måste man få göra, så får vi se hur det blir.
Idag jobbar jag till 18 och sen ska jag direkt iväg och träffa PT. Det var ca två månader sen vi träffades nu, pga att jag blev förkyld mitt i allt, så det känns bra att få lite pepp av honom.
Nä nu är det dax för mig att göra mig i ordning för att åka på jobbet.
Ha en fin torsdag!


De här tapeterna tittade fram när vi rev bort de gamla. Rätt söta :-)

6 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Härligt! Det är alltid gruvsamt innan men när man är igång så är det kul! Det kommer bli jättefint, det är jag säker på ;) Sköt om dig! KRAM

Helene sa...

Åh va kul att göra om...
HITTA BILDERNA = ))
...Du har något att hämta inne hos mig idag.
Ha en fin dag och helg.
Kram Helene.

Camilla sa...

Jag säger bara en sak:
HITTA BILDERNA!!!
Det är en bloggares skyldighet att visa före och efterbilder ;)
Kram!

Semester & Mat sa...

Finns ju en hel del tapeter man sett under ens gamla, som ser helt okej ut om de vore hela ;)
Vi ska väl köra igång med rneovering efter jul. VÅgar inte chansa och ta det innan, för ibland kandet bli utdraget och till advent vill jag ha huset i sin ordning.

HA en fin helg!

Helene sa...

Kika gärna in på min blogg och hjälp mig !!
Kram Helene.

Jennyshemochharmoni sa...

Hoppas det går bra med byggandet :) Ramarna är gamla, köper dem på loppis. De börjar bli hårdvaluta men de är värda sitt pris :) KRAM!