onsdag 26 oktober 2011

Nu ekar det ganska tomt mellan inläggen här! Blir så när man har mycket att göra :-) Snart verkar dra ut på tiden, men blir det inte ofta såå? Jag har i alla fall ett sovdugligt sovrum, har sovit i den nya sängen i fyra nätter. Första natten var hemsk, undrade vad jag hade köpt...men sen har det gått bra, så förmodligen behövde jag bara vänja mig :-) Hade så önskat att jag skulle på fixa i ordning med gardiner och pyssel till helgen, och att det verkligen skulle vara klart allting då, men jaa, vi får se...Jag är i alla fall ledig måndag och tisdag nästa vecka så en hel del ska kunna bli klart i alla fall!!
Till helgen måste jag också ut och plocka mossa och lite annat innan det kommer snö. Det är lite minusgrader på nätterna, men inte alla nätter. Men snart så kommer snön och då blir det för sent. Tänkte testa att klä ljuskronan som jag har med mossa i år i stället, så slipper sambon få tallbarr i sin middagsmat ;-)
Nu längtar jag faktiskt efter advent och lite pyntande, och det är ovanligt för att vara mig!!! Men kanske för att man fått lite fint här hemma så känns det roligare :-))
Önskar er alla ett bra veckoslut, bilder på renoveringarna kommer så snart det är klart!


Den här söta ljusbrickan med krukor har jag beställt från Ellos, bild lånad från ellos.se

3 kommentarer:

Titti sa...

Haha,ja sambon blir nog glad om han slipper barren ;)

Semester & Mat sa...

Tack för påminnelsen!
Verkligen. Har suttit och funderat på advent nu ikväll. Förra året hann jag inte med att beställa denna adventsljusstake från ellos innan den tog slut.
Ska kika på det imorgon.

Ha en fin torsdag!

Ulrika sa...

Hej! Vad härligt med lite adventskänsla lite i förväg. Smygstart =) Idag är det en sån där gråmörk dag, tror det håller i sig hela dagen. Sitter i mitt kontor och har tänt stearinljus, dricker en kopp the och myser lite mitt bland alla pappershögar och att göra listor =)

Ha en fin helg!
Kram!