söndag 30 oktober 2011

Noll fokus

Just nu har jag tappat fokus på det positiva i livet :( Den här årstiden gör mig inte på det bästa humöret....Det blir kallare, mörkare, regnigt, blött, geggigt, fulla huset med grus :/ Visst har vi också snart renoverat "sönder" oss, vi är inte klara än pga allt annat som också måste fixas i vardan. En sambo som jobbar och jobbar, barn som har träningar som dom ska skjutsas till, det ska handlas, städas, hunden ska ha sitt, och så jag då...Hela tiden får jag sätta fram mitt mål att vi ska vara klara, men nu känns det som om vi aldrig kommer dit.
Att det sen går tungt i dansen också, som varit min stora glädje hela våren och sommaren, gör inte saken bättre!! Vi går fortsättningskurs nu och det blev helt plötsligt svårt....Känns som om jag tappat allt, kan ingenting helt plötsligt...
Ja, det blev lite gnäll idag, men det vänder väl, det gör det alltid. Men tungt just nu....

Varför ska det vara så svårt att peppa sig själv när man behöver det?

7 kommentarer:

Helene sa...

Jag känner som du...
Lite trött och håglös...inget känns riktigt bra !!
Kan vi peppa varandra ??
På något sätt = ))
Jag önskar dig en bra start på veckan...
Kram Helene.

Jennyshemochharmoni sa...

Inte alls kul när man känner så :( Du får försöka unna dig något fint, boka in något som du tycker är roligt eller så sover du bara. Sova brukar göra under för humöret när man känner sig sliten och trött. Sköt om dig!! KRAM

soffie sa...

usch jag avskyr den här mörka årstiden blä.känner mej trött så snart mörkret faller redan vid 4 å då är det ju massor av timmar kvar att va vaken :)
kramen

Helene sa...

Ha en mysig helg !!
Själv jobbar jag ( suck )
Kram Helene.

Ulrika sa...

Tänd massor av ljus hemma, unna dig en ny fin ljusstake!Nätshoppa om du inte har tid att gå i 'riktiga' affärer. Leta fram de gamla. En blomma på köksbordet!En färgglad scarf till jackan. En bra cd i högtalarna. Lite hyfsat billig vardagsmys.
Så gör jag, och då känns hösten på något sätt liiite liite ljusare trots det eländigt tråkiga på utsidan!

Kram på dig och njut av helgen!!

Susanne P sa...

Du ska se att det blir lite lättare bara det kommer snö. Jag kan känna lika dant.
Kram

Semester & Mat sa...

Man måste få gnälla också, är så svårt annars att uppskatta de bra dagarana. MEn de kommer, var så säker på det.
Känner smått igen mig i det du skriver. Har kännt en tid nu när man ser det mesta som en massa måsten...

kram