fredag 23 mars 2012

Underbart härliga fredag!

Fredag IGEN, veckorna går så himla fort, nästan FÖR fort! Snön har rasat bor den här veckan, igår morse när jag klev upp var det 8 grader varmt, trodde jag såg fel! Men UNDERBART härligt är det!
Ikväll blir det dans för hela slanten :-)) Vi har bokat bord först och är ett gäng på 12 st som ska äta och sen dansa. Blir superkul det!
Kom och tänka på idag, att jag har blivit liite bättre på att vara HÄR och NU. Annars har jag lätt för att låta tankarna rusa iväg till nästa sak jag ska göra på listan, vilket blir att jag känner mig konstant stressad. Inte bra. Men jag har tränat på att försöka mota bort tankarna och koncentrera mig på det jag gör, och inget annat. Känns bra! Och vad gör det om det tar en minut eller två extra?? Världen går inte under....Men tänk att det verkar som om man måste lära sig saker hela tiden i livet...vissa saker borde man veta vid "min ålder"...Men, det är lätt att vara efterklok, eller att råda ANDRA, mycket lättare att vara objektiv än mot sig själv. I alla fall tycker jag så! Men vad vore livet utan utmaningar och lära, gud så tråkigt det skulle vara (gissar jag).
Önskar er alla en underbart trevlig fredag! Kram ♥

3 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Visst är det härligt att våren är på gång :)
Hoppas ni hade det trevligt på dansen.

Kram

Anna sa...

Hoppas dansen var skoj :) Länge sen jag var hit, har inte läst bloggar på en evighet - inklusive uppdaterat mig egen. Man tinar kanske fram nu med snön :)

Helene sa...

Här och nu...det skulle jag behöva ha i bakhuvet varje dag när tankarna drar iväg = ))
Ha en fin onsdag.
Kram Helene.