torsdag 30 augusti 2012

Höstiga dagar

Tänk att nu känns det som hösten är här...härom natten hade vi frost! Känns lite väl tidigt :( Annars tycker jag det är så fina färger och härlig luft på hösten. Så jag håller tummar för att den blir solig så långt det går!
Nu har skolan kommit igång och min äldsta tjej har ju börjat sjuan! Kan inte förstå vart tiden tagit vägen! Det är jätteroligt att höra henne berätta om lärare, nya lektioner som t ex spanska och håltimmar! Dessutom går hon på samma högstadium som jag gjorde :-) Den yngre har börjat trean och ska börja spela gitarr! Hon ser jättemycket fram emot det :-) Jag tror det blir roligare att lyssna på det, än skärande ljud från blockflöjten!! Haha :-)
Idag är jag hemma med den yngsta som har ont i halsen och är förkyld. Känner själv att jag har haft ont i halsen på morgnarna, men jag försöker förtränga det! Jag tänker inte bli förkyld, det är vitlök och c-vitamin som gäller!
Idag ska jag passa på att baka lite nyttigt bröd, när jag ändå är hemma. Här går det en hel del bröd, och jag tycker det är svårt att hitta goda nyttiga bröd i affären! Man vill försöka slippa alla tillsatser så mycket det går!
Snart är det helg igen och nu ska vi sätta in garderob i dotterns rum och taklister! Sen ska tak och väggar målas och fondtapeten sättas upp så kanske nästa helg är det klart! Dottern längtar så mycket! Det kommer att bli jättefint! Ni får se sen :-)
 Önskar er en fantastisk torsdag!
Kram ♥
Höstmys!

6 kommentarer:

Camilla sa...

Visst är det svårt att fatta att ens barn har blivit så stor.
Tänk dig min äldsta då...som har börjat andra året på gymnasiet..
Herre Gud...det var ju nyss JAG som gick andra året ;)
Ska bli väldigt spännande och få se hur slutresultatet blir.
Nä...inte bli sjuk nu!!!!!!
Kram!

Semester & Mat sa...

Vilken fin header du fått till :)

Ja nog känns det att hösten kommit. Har inte riktigt bestämt mig än om jag tycker det känns helt okej eller inte. Lite besviken att det inte vart så mycket sommar. Men det är inget man kan påverka, man kan välja att njuta av de fina istället.

Ha en fin kväll!

soffie sa...

å vilken söt bild:)usch för kyla åmörker men om hösten bjuder på värme å sol så gillas den hos mej:)älskar höstens färgglada färger men det gråa kan kvitta:)

Susanne P sa...

Jag har också åkt på en regäl förkylning. "Lyckligtvis" så är jag som sjukast under helgen...
Kram

Titti sa...

Åh blockflöjt väcker (inte) ljuva minnen ;) Kul att du tittade in ;) Jag är alldeles för dålig på det just nu. Mycket att göra. Ja alla tre är mina. Fuxen är nu betäckt med Baldur,så jag hoppas på en fin avkomma nästa sommar! Blir kanonstam på den bebisen...

Helene sa...

Ja visa bilder...det är så kul = ))
Hoppas du hann hejda din förkylning.
Ha en toppen-fin måndag.
Kram Helene.