onsdag 5 september 2012

Det blåser höst

Oj vad det blåst idag! Men solen har ändå lyst, och det har varit skönt på något vis ändå...Bestämde mig på eftermiddagen att jag skulle skippa föräldramötet ikväll (eftersom det är samma info varje år och ändå kommer i brevform) och ge mig ut i skogen med hunden. Det var rätt länge sen jag körde någon sökövning och både han och jag längtade till skogen. Det blåste inte lika mycket där, riktigt skönt med alla härliga skogsdofter. Nu sitter jag och njuter i tystnaden, barnen är ute och leker, sambon jobbar över. Skönt med en stund för sig själv i den hektiska vardagen!
Igår började tjejerna på ridskolan, första gången för hösten. Det har hänt en del grejer sen i våras, ridskolan har sålts till en privatperson som nu ska driva den tillsammans med föreningen. Det kommer att bli jättebra, känner jag på mig. Det har köpts in flera nya hästar och stallet har piffats upp med städning och målning. Jättefint! Första lektionen var det genomgång om vilka regler och rutiner som kommer att gälla i stallet nu, men en liten stund hann de rida också. Två lyckliga tjejer! Sen ska vi försöka fortsätta rida i det privata stallet också, får de rida två gånger i veckan hinner de lära sig så mycket mer.
Nu ska jag göra mig en god kopp te och smyga ner i soffan och bara njuta. 




3 kommentarer:

Helene sa...

Ja fy vilken blåst det har varit idag = //
Men nu ska det bli fint några dagar !!
Kul att du är tillbax här = ))
Kram Helene.

Pernilla sa...

Härligt med lite träning i härligt höstväder. Jag tränar nästan aldrig nu för tiden. Lite lydnad bara mest för syns skull *L*
Det är trettonåringen som tränar agilityn för hela slanten och jag släpar hinder.
/P

Helene sa...

Ha en toppen-fin helg.
Kram Helene.