måndag 17 december 2012

Första arbetsdagen

Härligt att man lyckats ta sig igenom den första arbetsdagen :-))
Men jag jobbar bara fyra dagar den här veckan, och bara halvtid. Det räcker gott nog! Sen går jag på julledigt och hoppas (håll tummar) att jag är helt på banan igen i början av januari :-) Men ingen mening att ha för stora mål, får ta en dag i taget.
Igår gick det i alla fall väldigt bra! 
Jag strök kläder, pyntade lite med tjejerna och pysslade på. Kunde faktiskt släppa kryckorna och halta fram över golvet, underbart skönt! Men på kvällen var jag lite svullen och fick vila lite, men det märks att svullnaden lägger sig mycket fortare nu och att jag återhämtar mig bättre :-)
Övningarna som sjukgymnasten gav mig i fredags verkar också ge resultat, så det är bara att träna på :-)
I lördags fixades några fler julklappar med. Nu är det bara några få kvar och jag ska försöka fixa dem på fredag när jag är ledig. 
Vi i familjen ska ju fira jul hos min mamma i år, så jag sitter och letar recept på en god julsallad.  Tänkte också göra en efterrätt också och funderar eventuellt på en cheesecake med pepparkakssmak eller något liknande. Såg att det fanns några bra recept på nätet. Ett gott julbröd skulle inte sitta fel heller :-)
Det ska nog bli jul även här i år, även om jag inte trodde det för ett par veckor sen!
Önskar er alla en fortsatt bra måndag!


Tomtebyn sattes upp, alltid varje jul :-)


5 kommentarer:

Camilla sa...

Vad härligt att det börjar...sakta men säkert.. bli bättre.
Kram fina du!

soffie sa...

va skönt att det gick bra på jobbet härligt att det är bättre nu...å va fin tomteby:)

Susihus sa...

Härligt att höra att du är back on track igen. Kram på dig

Helene sa...

Va glad jag blir för din skull att det börjar bli bra nu = ))
Vilken fin tomteby !!
Ha det gott.
Kram Helene.

Susanne P sa...

Vad skönt att det går framåt.
Och jul blir det oavsett om man hunnit det man tänkt eller ej.
Kram