tisdag 11 december 2012

Glada lärdomar

Idag är jag glad :-)
Dagarna går fort men rehabiliteringen har gått sakta. Idag har jag dock känt att jag kan gå lite på foten, utan att sätta så mycket tyngd på kryckorna. Jiihoo!! Nu ska här tränas, för nu känner jag på mig att det vänder :-)
Måste säga att det ändå är väldigt nyttigt att vara hemma och inte kunna göra någonting ;-)
Jag har blivit tvungen att acceptera att lämna över saker till andra, och att det också går bra :-)
Jag behöver verkligen inte göra allt själv, och känna mig stressad över att knappt hinna med, men ändå tro att allt går fortare om jag gör det själv ;-)
Dessutom har jag fått igång mina två döttrar som hjälpt till på ett fantastiskt sätt. Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan dem ♥♥
Nu har även vintern kommit till oss, skulle gissa ett par dm snö och idag är det även kallt igen, -19, brrr...
Men jag får ju sitta inne i värmen så mig går det ingen nöd på :-)
I lördags var vi en sväng på stan och köpte några julklappar. Var hyfsat jobbigt att hoppa runt på kryckorna, var helt slut när jag kom hem. Vi har några kvar att köpa så hoppas vi kan göra bort det på lördag som kommer. Det är ju snart jul!!
Inte mig emot, skönt att det snart blir nytt år och går mot vår igen :-))

Önskar er alla en bra tisdag ♥

Denna gran hade vi förra julen, i år blev det tyvärr ingen :-/



9 kommentarer:

Semester & Mat sa...

JA det är nog något som alla kvinnor i ett hushåll bör träna på, tror det är alldeles för vanligt att kvinnan tar på sig det och blir därmed stressad.
Hemskt tankesätt, men är nog en del sanning också...

Kram

Helene sa...

Det är sås vårt att lämna över skare till andra.
Man tror man är bäst själv = ))
Skönt att det börjar bli bättre nu.
Ha en fin dag.
Kram Helene.

Helene sa...

Herregud...hur stavar jag idag = ))
Sås och skare HA HA !!
Så svårt och lämna över saker till andra ska det ju va = ))
Kram IGEN / Helene.

soffie sa...

men åå va härligt att det börjar bli bättre nu...härligt att dina döttrar hjälpt dig så mycket kramen

Camilla sa...

Vad underbart att du börjar att bli bättre.
Du har kämpat på bra,tycker jag.
Kram!

Anonym sa...

Visst är det nyttigt för kontrollbehovet att få sig en törn. Jag har svårast att förstå att saker inte blir BÄTTRE gjorda om inte jag gör dem.
/P

Susihus sa...

Bra träning, tror jag att många kvinnor kan behöva träna på. Att göra ingenting. Kram på dig

TIDSOPTIMISTEN sa...

Skönt att det går åt rätt håll även om det tar sin tid ;) och att få prova på att göra "ingenting" är nog en utmaning utan dess like ;)

Ha en skön adventshelg!!

Kram Ullis

Ulrika sa...

Ha en go helg! Hoppas du slipper kryckorna, men tänk på att inte trilla dit igen nu när du förhoppningsvis är mer rörlig, delegera är bra ;-)
Kramar!!