söndag 24 mars 2013

Hämtar kraft!

Vilken underbar vårhelg!
Klev upp tidigt igår och följde med en kompis på hundutställning. Det gick bra, fyra rosetter med sig hem fick hon :-) Men jag undrar om det var något där som jag inte tålde, fick huvudvärk och mådde tjyvens, la mig och sov två timmar när jag kom hem. Sen mådde jag bättre men näsan rann och jag nös massor med gånger. Tjejerna var iväg på ridskolan under dagen och gjorde en liten "utbildning" i hur det går till runt en tävling. De fick sen göra ett prov och båda klarade det. Så nu är de redo för att börja lite nybörjartävlingar, kul!
I morse klev vi upp tidigt och åkte iväg till stallet. Vi hade lovat att släppa ut hästarna och mocka hos den kompis vi rider hos privat. Strålande sol, fåglar som kvittar, kan man hitta mer ro?? Inte ett ljud nånstans mer än hästarnas tuggande på hö. 
Sen när vi mockat var sin box hade de hunnit äta sitt hö, och då tog vi in ponnyn och sadlade för en uteritt. Eftersom den större hästen var halt så fick tjejerna rida halva vägen var, och jag tog en promenad bredvid. Sååå underbart! Jag trivs verkligen i stallet, och det har jag gjort sen jag var liten. Det är sån ro över hästar och att sen få komma ut i naturen och bara vara...helt underbart :-)
Nu har jag fyllt på massor och är redo för fyra dagar innan det är dags för lite påskledigt. Underbart med vår!
Önskar er en toppenvecka!


8 kommentarer:

Camilla sa...

Något?
Det kanske var "någon" du inte tålde ;)
Äh..jag är bara avis att syrran och du träffades där:)
Kram!

Anonym sa...

Jaa!
Jag har ju ridit massor sen bytte jag hästar helt mot hundar. Men när jag läser dina rader så längtar jag tillbaka. Lukten, rofylldhet, värmen av en mule.
Suck!
/P
http://pernillaochpuma.blogg.se

soffie sa...

va härligt med en ridtur/promenad...men fy att du blev dålig där en sväng.. kramen

Susanne P sa...

Vet du... jag fick också ont i huvudet men jag tror det berodde på anspänningen inför hur allt skulle gå under dagen. Fast vi kan väl var överens om att det var ganska så varmt där under dagen?!
Jag slocknade vid 19-tiden och vaknade inte förrän 07 på morgonen efter.
Men det var en rolig och fantastisk dag och det roligaste av allt, tror jag, var att jag fick träffa dej! (trots att jag bara tog igen dej på din frisyr...)
Jag tror att syrran min är lite avis! ;)
Kram på dej och på återseende.

Semester & Mat sa...

Kanske det var några speciella hundar där, som din näsa reagerade extra på.
Inget vidare med rinnande näsa.
Själv drar jag mig för pollensäsongen, fast det borde ju vara ett tag kvar...

Ha en fin dag!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Kan inte annat än hålla med - att "hänga" i stallet är bland det mest rogivande som finns tiden står liksom stilla och man bryr sig inte om något annat. Dottern har ju egen häst så vi där i stort sett dagligen, fodrar, tar in o ut o mockar...mmm ibland är det förstås tufft med allt jobb men jag kommer verkligen sakna det den dagen det är över.


Kram ullis

Camilla sa...

Sv: Det ser jag fram emot :)
Kram!

Helene sa...

Underbar bild !!
GLAD PÅSK...
Kram Helene.