onsdag 20 mars 2013

Praktvurpa och semesterfunderingar

Förra året, minns jag att mars månad var väldigt varm. All snö töade bort. Medan det här årets mars har varit kallt. Ner till -20 grader på nätterna. Bara mitt på dagen kommer det, i bästa fall, upp till plusgrader. Men hellre det och att vi får en vår som är normal, eftersom förra årets maj var jättekall. Nog om det, inget vi kan påverka ändå ;-)

Är öm i mina händer, ena höften och en axel idag. Gjorde århundradets praktvurpa igår!! Hoppade i skorna utan att knyta skosnörena, som jag ofta gör, och gick iväg för att rasta av hunden en kortare runda. När jag gått en liten bit och ska gå uppför en backe händer det, jag kliver på skosnöret och flyger som en projektil ner i backen. Landar på ena sidan, på axeln/armen och höften. Och tar emot med händerna i gruset. Aj.

Men, ingen större fara med mig! Något pinsamt var det då en bil kom mot mig och den stannade och en vänlig man frågade hur det hade gått. Han tyckte jag landade på huvudet, men nä det gick bra. Haha!

Funderar över årets semester också. Åka en sväng i Sverige, eller åka utomlands? Många åker utomlands tycker jag....Är ganska sugen på det, men det är dyrt. Vill så gärna åka till Spanien igen, var där för många år sen och det var otroligt bra. Dessutom läser ju Tonåringen spanska nu, så det vore ju roligt bara för den delen...Men vi får väl se. Beslut måste i alla fall tas inom kort!

Önskar er alla en fortsatt bra onsdag!

 Bild lånad från Fritidsresor!



6 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge vi har tre hanhundar, blir det ingen utlands semester för vår del. Vill inte dela flocken och ingen ska behöva ta hunvakts ansvar för tre hanar. Så är det, hanar ÄR HANAR. Vad kan hända när chefen är borta?

Vi för stanna här och lukta på blommorna!
/P
http://pernillaochpuma.blogg.se

Semester & Mat sa...

Aj aj, lät inget vidare med vurpan.
Då låter det desto trevligare med en Spaniensemester. Många gånger så kan en Sverigesemester kosta nästan lika mycket som en utomlandsresa.

Ha en fin kväll!

soffie sa...

men ajaj va ont,himla bra att du inte bröt dej.Nu måste du lova att knyta skosnörena!"ÅÅÅ va roligt att planera en semester jag vet ju vad jag skulle valt ;) Utomlands såklart för vårt Sverige väder kan vi aldrig lita på,vilken vacker bild..kram

Camilla sa...

Aj...kan tänka mig att det gjorde ont. Men tur att du inte bröt nåt.
Visst kan Sverige vara roligt att resa i, men inget...inget är som utomlands.
Kram!

Helene sa...

Aj aj...tur det inte blev värre !!
Vi åker nog utomlands lite senare...typ agusti september.
Ja vi är sugna på det = ))
Annars skulle jag vilja åka till GOTLAND.
Där har jag aldrig varit.
Eller smögen...det finns så många fina ställen i Sverige.
Om sommaren blir FIN & VARM vill säga.
Ha det gott.
Kram Helene.

Susihus sa...

AJ då.
Hoppas att det går bra med semesterplanerna. Go fredag på dig
Kram