onsdag 7 augusti 2013

Onsdag = stalldag

Onsdagar är det ridning.
Numera behöver inte mamman instruera, utan tjejerna klarar sig själva, både med sadling och ridning. 
Det är så mysigt att bara sitta och titta på och lyssna på en ljudbok samtidigt :-)
Till helgen och nästa vecka ska vi vara hästvakter då ägaren reser bort, tjejerna och jag ser fram emot det. Det är så rogivande att vara i stallet, men det har jag ju skrivit om förut :-) Hela mitt unga liv tillbringade jag bland hästar, så de har präglat mycket av min uppväxt. Det är fantastiska djur! ♥
Det var en så himla skön och varm kväll, tog ett glas vin till mackan när jag kom hem :-) Snart blir det en stunds meditering, har varit duktig ett par veckor nu och mediterar/slappnar av varje kväll, ca 16 minuter tar det, inte mer. 
Det är så skönt! Har börjat längta till de där stunderna, man får en massa kraft och blir mycket piggare.
Önskar er alla en skön onsdagkväll! ♥



Extra skönt att rulla sig efter ett rejält pass

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hästar är sååå vackra djur. Men dom är så stora så jag är faktiskt rädd för dom.
Men jag j´kan tänka mig att det är hur härligt som helst att rida.
Kram!

Anonym sa...

Är också fd hästbiten. Har tagit upp ridningen lite halvt ofrivilligt, vid två tillfällen men, nej, det tar för mycket tid.
/P
http://pernillaochpuma.blogg.se

soffie sa...

å vad mysigt att hänga med till stallet :)