lördag 1 februari 2014

Wow!

Livet är bra häftigt. Man vet aldrig vad som ska hända!
Idag har jag köpt mig ett par nya längdskidor. Dyrt! Men jag kommer att kunna ha dem i ganska många år, så slår man ut det så blir det inte så farligt ;-) 
Jag som nästan inte stått på ett par skidor förut!! Sambon har skidor och 11-åringen har fått ett par nyligen. Så nu kan vi åka tillsammans, det känns kul :-)
Jag får dem på måndag, så då blir det att prova nån kväll, eller kanske nästa helg.
Tanken är ju att jag ska kunna ha hunden med mig också, men först måste jag lära mig åka lite så jag är hyfsat stadig, sen måste jag lära hunden kommando "f ö r e", och det kan ju ta sin tid. Jag bävar för att vi ska möta andra hundar eller människor i skidspåret, då vet jag inte vad som kommer att hända. Så jag väntar lite med det tills jag känner mig lite mer säker på skidorna ;-)
Tänk att det är 1:a februari idag!! Jag känner mig glad över det :-) Snart ska jag sätta om blommorna, blev ju inget förra året. Sen märker man att det blivit ljusare både på morgonen och kvällen. Så skönt!
Nu är det dax snart för den första melodifestivalskvällen, ska bli spännande att se :-) Sambon är dock inte lika upphetsad ;-)
Har precis ätit en jättegod middag med oxfilé, grönsaker och tsatsiki och ett glas rött, känner mig väldigt mätt och nöjd. Vi hittade oxfilébiten i frysen sen nyår, känns gött att få göra det igen, det är så gott :-)7

Önskar er alla en fortsatt underbar helg ♥


7 kommentarer:

Camilla sa...

Allt lät perfekt. Utom det där med skidorna. Aldrig att jag skulle köpa skidor. Än hellre att ställa mig på dem.
Men du är duktig!
Kram!

Susanne P sa...

Du är morsk du!
Jag tycker det är nog läskigt med att ha hundarna med mej när jag sparkar... ;)

Kram

Soffie sa...

Va roligt med ett par nya skidor för dej , hoppsastegen kommer massor av snö så du kan åka massor.

Semester & Mat sa...

Har en sambo som undrar om inte jag ska köpa mig längdskidor också.
Sonen fick nya i julklapp och sambon har precis köpt sig ett par nya. Han är ute och åker flera gånger i veckan, bor bara någon minut ifrån fina spår.
Nej, jag åker hellre utför ja...

Soffie sa...

Fniss såg min kommentar ovan och ibland verkar det som Ipaden skriver lite som den vill, det ska stå hoppas du får massor av snö nu då :) inte hoppsastegen :)

Unknown sa...

Jag hann aldrig ut i spåret. Nu är det blött där ute. Men det går väl fler tåg. Hoppas snön ligger kvar hos dej så du får lite valuta för pengarna i år.
/P

Helene sa...

Lycka till med skidåkningen.
Var många år sen jag stod på ett par skidor.
Men det ser kul ut !!

KRAM Helene.