söndag 25 april 2010

Färdigrest

Hemma igen efter en jättehärlig helg i Stockholm! Solen har lyst från morgon till kväll, vilken tur vi har haft :-) Har bott hos bror och sambo som bor i Upplands Väsby, verkligen kul att hälsa på. Fredag kväll blev vi bjudna på en trerätters middag hemma hos dom, drack lite vin och pratade hela kvällen.
Lördag morgon klev vi upp och solen bara strålade :-) Vi tog pendeln till Kistamässan, där Äntligen hemma-gänget höll till. Mässan var inte riktigt som jag hade trott, det var mycket visning av allt från bubbelbad, badtunnor, fönster, kaminer mm, inte så mycket inredning handlade den om. Men lite fanns det, och jag hittade två söta fåglar som ska få sitta i mitt fågelbad som jag ska fixa med ute. Ett antal timmar blev det där i alla fall, sen pendeln hem till Väsby igen på eftermiddagen, där vi vilade en liten stund, innan det var dax att åka in till Stockholm. Där hade brors sambo bokat bord på en restaurang med spansk mat, så det blev flera tapas, och sen en god oxfilérätt, som vi alla fyra tog faktiskt, haha :-) Efterrätt blev det ju också, jag tog en cheesecake som var toppengod :-)) Efter det var vi verkligen mätta och belåtna...och tog tunnelbanan till Göta Lejon, där stand up väntade (RAW comedy). Ett par timmas skrattande (skitbra!), sen var klockan midnatt och vi fick börja bege oss hemåt. Det tar ju sin stund att åka ut till Väsby, så vi var inte hemma förrän halv två-två...då värkte fötterna rätt bra, men roligt hade vi haft!
Idag åkte vi hemåt, trötta och nöjda och var hemma ca 17,30. Nu blir det nog en tidig kväll, för trött är jag som en gnu ;-)
Jag trodde att jag skulle ha några roliga bilder att visa er, men vet ni vad som hänt?? Alla mina tagna bilder är som bortblåsta ur kameran...jag fattar inte alls hur det har gått till!! Och istället för mina bilder så fanns helt plötsligt några bilder som jag aldrig sett förut, tagna från butiken där jag köpte den...SKUMT! Så nu måste jag nog be om hjälp, för jag vet inte alls vad som hänt...kameran låg en stund i väskan utan sitt skydd, om nån knapp kommit åt nåt annat...who knows?? Konstigt var det i alla fall...

Kram

4 kommentarer:

Camilla sa...

Borta bra men hemma bäst ;)
Jag har en kusin i Väsby som vi brukar åka ner och hälsa på.
Det är så kul att åka ner och titta på allt folk och gå på Kista och för att inte prata om hur kul det är att åka in till Stockholm :)
Ha en bra dag och kram på dig!

Susanne P sa...

Vad snopet med bilderna som kom bort!
Men huvudsaken är ju att ni haft det bra!
Kram

Camilla sa...

Hoppas att du hittar bilderna.
Konstigt!
Men du verkar ha haft det jätte bra i Stockholm.
Ha det bra och kram på dig!

Hallon & Blåbär sa...

Låter som ni haft en toppenhelg, härligt att bara få åka iväg och njuta.

Funderade ang kameran, kan det inte bara vara så att minneskortet hoppat ur sitt läge, det har hänt mig med min gamla kamera.

Ha en fortsatt bra vecka.