tisdag 13 april 2010

Tålamod

Så är man inne i jobbrutinen igen ;-) Det har varit två dagar med underbara solen, och snön formligen rasar bort. Jag trodde aldrig för en vecka sen att det skulle kunna vara så lite snö kvar idag...Har spanat lite i en rabatt vi gjorde i höstas och lökarna har minsann börjat komma upp...:-)
Idag har jag också varit duktig och tränat igen. 45 minuter styrketräning för hela kroppen, känns fint. Vad härligt stark och pigg man blir av träning! Nu längtar jag väldigt mycket efter att få börja jogga också...snart så!

Annars tycker jag det är nåt slags stillestånd nu, som har varat ett tag också. Känns ungefär som ketchup-effekten, först kommer ingenting, sen kommer ingenting, och så ingenting...och när kommer det?? Handlar väl om tålamod först och främst...kanske nåt jag behöver träna på! Medan jag tränar på det, hittade jag några vackra ord som jag gillar väldigt mycket. Jag har hittat dem någonstans...och hoppas det är okej att jag lägger ut dem här, för de är så fina. Ta till er!



Dagen idag är en särskild dag
- den är din
Gårdagen föll ur dina händer
Du kan inte få mer av den än du redan fått

Morgondagen vet du ingenting om
Men dagen idag, den är din

Använd den
Idag kan du göra någon lycklig
Idag kan du hjälpa någon
Idag är en särskild dag
Den är din.






3 kommentarer:

Maria sa...

Den är fin den dikten :)

Må så gott !
Kram

Pernilla sa...

Mina vårlökar är ner trampade. Rackarns hundar!
/P

Jennyshemochharmoni sa...

Verkligen fina ord! Underbar bild också, var kommer den ifrån? Kram