torsdag 15 april 2010

Snart helg

Äntligen fredag imorgon!
Idag medan barnen var på gympaträning passade jag på att ta en lång promenad med hunden. Vad skönt att nästan alla fält är helt snöfria, och hyfsat torra vägar! Det regnade en lite skvätt när vi åkte till gympan, men bara en kort stund. Sen sken solen upp och lyste mig i ryggen när jag gick. Den värmde fast klockan var halv sju...så underbart. Och vilka vår-dofter det blev efter regnet :-) Ja nu är jag riktigt vår-rusig :-)
Det blev ett härligt lydnadspass efter promenaden också. Tränade på följsamheten som kanske inte är på topp. På planen där jag tränade fanns en rad med motorvärmare. Jag gick zick-zack mellan dem och hade löst koppel. När vi kom nära en stolpe såg jag till att komma på andra sidan stolpen, så att kopplet gjorde stopp mot den. Då var han tvungen att tänka till, gå tillbaka och runt stolpen för att komma till mig. Perfekt sätt att träna följsamhet på. Efter några såna övningar var han väldigt följsam och noga att komma på rätt sida stolpen! Är man ute i naturen kan man göra denna övning mot ett träd eller vad som helst :-) Jag blir så sugen att tävla...fast ändå inte! Har kommit bort från tävlingar lite och man blir nervös bara man tänker på det...Men jag har ju en duktig hund med mycket motor...får fundera på det. Till helgen blir det nog jaktträning i alla fall!

Nä nu ska jag nog ta ett litet litet glas vin och mysa lite med min sambo. Han är världens bästa :-) Kram till er alla som tittar in!



4 kommentarer:

Camilla sa...

Fullt upp med hunden hör jag :)
Jag önskar dig en solig och trevlig helg.
Kram på dig!

Susanne P sa...

Oj, har du kommit igång med träningen?!
Här är vi fortfarande i vinterdvala...eller är vi bara lata?!
Kram & ha en bra helg

Nannis sa...

Önskar jag hade ditt tålamod och kunskap ang träning med hunden.. du kan få låna min galning en stund så förstår du vad jag menar med ADHD-hund ;)

Trevlig helg!

KRAM

Titti sa...

Ja visst är det hääärligt med vårsolen!! Snart så kryper väl vårblommorna fram åxå :)