torsdag 25 augusti 2011

Det blir alltid som man tänkt dig

Denna bok, skriven av Olof Röhlander, läser jag just nu. Den är bra! Har även sett en föreläsning med honom, inspelad. Han är rolig och bra på att förklara olika situationer så man känner igen sig. Vad menar han då med denna titel "Det blir alltid som man tänkt sig". Det är ganska enkelt tycker jag, eftersom vi styrs så mycket av hur vi tänker. Tänker du att du inte kommer att klara av det där provet i skolan t ex, och du inte gjorde det, ja då blev det precis som du tänkt dig ;-)

Det är så viktigt hur vi tänker!

Boken är bra för att du också kan göra ett test på din mentala förmåga, hur du tacklar olika situationer t ex. Sen räknar man ihop sina poäng och ser inom vilka områden man behöver träna. För de flesta har alltid något man behöver träna på. Jag har många saker ;-) Så det ska bli väldigt intressant att fortsätta läsa boken och se vilka tips just jag ska ta till mig, och träna på.

Det jag tycker är så fantastiskt bra med mental träning, är att man mår så mycket bättre :-) Att stärka sig själv, få träna upp sina "svaga" sidor gör att man kommer framåt och får en kick :-)

Eftersom jag är lite av en "tänkare" som ofta funderar lite för mycket över saker och ting, har jag bestämt mig för att försöka minska ner de här tankarna och istället göra. Tänk inte - gör! Strunta i om man är bra eller dålig, gör det som känns kul och bry dig inte om vad andra tänker!

Önskar er alla en bra torsdag, tro på er själva och tänk positiva tankar ♥

2 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Låter som en bok som skulle stå i varje hems bokhylla, läst såklart.
Sådana böcker är så pass nyttiga, får oss människor att vakna upp och tänkka till.

Ha en fin kväll!

Helene sa...

Jag skulle verkligen behöva träna upp mina svaga sidor...
Just nu är jag trött och "bryter" ihop lätt = /
Ha en mysig helg.
Kram Helene.