tisdag 23 augusti 2011

Tålamod

Det är verkligen tålamodsprövning för mig just nu. Min hosta vill inte ge med sig, tog mig igenom arbetsdagen igår med en massa halstabletter och hostmedicin. Och minst en liter vatten. Igår när jag kom hem mötte jag en dotter som klagade över huvudvärk och ont i halsen. I natt kom hon in till oss och klagade över att hon mådde illa, och sen började hon kräkas. Het som en kamin var hon. Hon kräks nästan jämt när hon får hög feber. Stackarn :(
Så idag blev det till att vara hemma igen, men det är nästan skönt för mig också eftersom det är sån påfrestning att prata i telefon när man har rethosta. I stället för att hänga upp mig så får jag se till det positiva istället!

Jag har bokat en hotellhelg för mig och sambon om 2,5 vecka, danshelg!! Jag hoppas några fler vill följa, kommer att bli askul.

Jag har köpt nya löparskor som jag bara längtar efter att få springa iväg i!! Dom var verkligen jättesköna :-)

Solen skiner från en klar himmel ute idag, det är helt underbart. Det gäller att njuta och inte ta in hösten i förväg!

Måste bjuda på några bilder av vår söta kisse också :-) Han låg först inne och snarkade så det pep, jag önskar verkligen att ni hade fått höra honom ♥ Sen kom han ut när jag skulle fota lite, men jag fick jobba hårt för att han skulle vara intresserad av att titta på mig! Katter är så charmiga!
Ha en underbar tisdag allihopa!


Snarkeli snark!


Hej matte, vad gör du?


På spaning...


Nu är det rönnbär överallt, så vackra tycker jag :-)


5 kommentarer:

Jennyshemochharmoni sa...

Aj då, inte kul att hon blev sjuk. Skönt att ni har några ljuspunkter att se fram emot! :) Vilken sötnos han är, lillgubben :) Krya på er i massor! KRAM

soffie sa...

men usch då stackars henne hoppas hon kryar på sig snabbt!å att din dumma hosta går över,
va roloigt med en helg ihop ,kramen

Semester & Mat sa...

Hoppas ni piggnar på er nu.
Vår son brukar också kunna kräkas då febern stiger snabbt. Men hellre det än feberkramper som de kan få när den stiger. Hur man nu vågar skriva så. Peppar peppar.

Ha en fin onsdag!

Camilla sa...

Hmm...det var väl onödigt att hon också skulle bli sjuk.
Vad kul för er att åka på dans.
Hoppas att ni får JÄTTE kul.
Kram!

soffie sa...

hoppas ni båda mår bra idag,kram