torsdag 2 februari 2012

Torsdag igen!

Tänk vad fort det går, redan februari -OCH fredag imorgon! Underbart :-)
Idag blev jag hemma med båda barnen, den ena med ont i magen, som vi nog måste utreda nu. Tycker att hon har det rätt ofta så det måste vara något...Har fått tid om två (!) veckor, lite för långt tycker jag men det är ju inte jätteakut iofs. Den äldre tjejen ramlade av hästen när hon skulle rida igår, det var ju bara sjätte gången hon rider nu så hon har ju inte lärt sig att klämma sig fast än. Hästen blev rädd för en hund med blinkande reflex som helt plötsligt sprang förbi på vägen brevid paddocken, så han gjorde ett par skutt åt sidan, och då flög hon av. Klagade över lite ont i nacken och huvudet i går så vi åkte in till VC idag. Men det verkade tack och lov bara vara en sträckning i muskel i nacken, så hon får vila lite så ska hon nog snart må bra :-) Eller hon mår rätt bra ändå, men alltid skönt att kolla upp såna grejer ändå! Rädd blev hon iaf inte :)
Såå nu när tjejerna satt sig och kollar på en film så borde jag rensa i lite papper....Har flera kartonger efter att vi gjorde om i sovrummet, som vi tyvärr inte har tagit tag i...kanske för att det är så himla trist :/ Men vore skönt att få det gjort så lika bra jag sätter igång!
Har också lite funderingar på att göra en blogg till enbart om min träning. Har funderat på det ett tag, inspirerad av Ulrika. Det vore bra bara för att peppa sig själv och se sina framsteg. Men vi får se :-)
Önskar er alla en härlig torsdag!


Årets första semla är uppäten idag, mums :-)

6 kommentarer:

Semester & Mat sa...

VA obehagligt med fallet från hästen med din dotter, men skönt att det gick bra.

Ha en fin helg!

Helene sa...

Men va kul...Gör det = ))
Jag kommer följa den oxå, och jag behöver peppning = ))
Semlan hoppar jag över i år...

...tror jag = ))

Ha en fin helg.
Kram Helene.

Mita sa...

Tur det gick bra med fallet från hästen och att hon inte blev rädd för att rida igen.Ofta kan ju barn klaga på magont och man vet inte vad det beror på. Bra att få sånt undersökt och få lite tips och råd.
Mitt ena barnbarn har fått ont i magen efter varje gång hon ätit.Så bvc tyckte dom skulle prova med att utesluta mjölkprodukter till att börja med. Hon har slutat påpeka det onda i magen. Så dom får väl se hur det fortsätter.
Några semlor har jag redan hunnit avverka efter jul..*L*...
Ha en fin,fin fredag
Kramiz♥

soffie sa...

mums va gott med semla har inte ätit nån än!Men det får nog bli snart, usch att hon ramlade av, jag gjorde en rejäl vurpa då jag va 11år så jag bröt armen, tur det gick bra för henne ändå,kramen

Camilla sa...

Vad otäckt med fallet.Tur att det gick bra i alla fall.
Mums med semla. Nä..jag har inte ätit någon än.
Men det läääär jag göra ;)
Kram!

Titti sa...

Ja det är fort gjort att dimpa i backen. Har hon väst? Själv har man gjort 99 ofrivilliga avsittningar under åren,jag håller räkning...Skitmesigt,men de säger ju att vid 100 är man en riktig ryttare ;) Vissa markkontakter har ju varit värre än andra,men inga brutna ben iallafall. En minnesförlust fick jag en gång,och så blev jag trampad lite på en annan. Det är duktigt att hon kliver på igen,och ganska viktigt att man gör det direkt så man inte blir skraj...