torsdag 26 januari 2012

Fredag imorgon

Oj vad tur att veckan snart är slut, underbara fredag imorgon :-) Då ska vi mysa lite på jobbet med fredagsfika och vinlotteri :-) Skulle vara gött om man kunde komma hem med några flaskor!
Annars har det varit lite si och så med energinivån den här veckan...Början av veckan är det så mycket så jag inte hinner andas tycker jag...:( Men ikväll var det MIN kväll och jag tog en långpromenad med hunden, bara för mig själv. Så skönt att gå och titta på stjärnorna och rensa huvudet :-) Skulle ha kommit igång med träningen den här veckan, men känner mig inte alls i form. Jag tror jag lyssnar lite på kroppen och vilar några dagar till...har lite ont i halsen och är trött som bara den :/
I kväll är det iaf Biggest Loser (gillar inte det namnet) och det är så intressant att följa deras resa i kampen om viktnedgång. Att höra alla historier om varför de har hamnat som de gjort, i kraftig övervikt och inte vara nöjd med sig själv eller må bra. De är så duktiga! Och trots att de går ner kan de bli så besvikna om de inte går ner lika mycket som andra. Det är så otroligt lätt att börja jämföra sig med andra, trots att man verkligen inte ska göra det! Man kan bara jämföra sig med sig själv!! Men vet själv hur lätt det är...
Idag har jag också kollat upp lite mer kring den kurs jag vill läsa. Har lite kvar att kolla upp innan jag beställer hem den, känns som det är rätt mycket pengar men får studiebidrag från facket, vilket är jättebra :-)
Nej nu ska jag ta mig en kopp te och mysa framför teven :-)
Önskar er alla en härlig fredag och helg!



5 kommentarer:

Susanne P sa...

Jag håller tummarna för dej i lotteriet!
Kram & tack för värmande ord...

Camilla sa...

NU är det fredag. Och man har ätit middag. DÅ är livet som lättast att leva ;)
Kram!

Semester & Mat sa...

Vart det något vin?
Hoppas du hade turen på din sida.

Ha en fin helg!

soffie sa...

fredag är den bästa dagen på hela veckan :) ha en bra helg:)hoppas du slipper att bli sjuk nu kramen

Helene sa...

Vann du något gott vin = ))
Visst är det skönt med promenader, det gör gott för både kropp och själ.
Ha en mysig tisdag.
Kram Helene.