måndag 22 oktober 2012

Godmorgon!

Ledig idag!
Kan veckan börja bättre?
Jag har haft en helt underbar helg i Stockholm :-))
Massor med skratt, god mat, trevligt sällskap och BRA shower!
Nu kan jag leva på det ett bra tag!
Den här gången tog vi bilen till Sundsvall och sen snabbtåg därifrån till Stockholm. Gud vad skönt det var att slippa åka bil hela vägen! Jättesmidigt och bra :-)
Vi var framme 14,40 i fredags på Centralstationen och därifrån gick vi direkt till hotellet, ca 10 minuters promenad. Sen iväg en sväng på stan, åt en sen lunch och sen tillbaka till hotellet för att fixa till sig lite, inför Tomas Ledins krogshow på Cirkus!
Åkte iväg i taxi och när vi kom fram till Cirkus upptäckte jag att jag hade glömt biljetterna kvar på hotellrummet!! Blev en panikresa tillbaka med taxi, hämta biljetterna och tillbaka igen. Vilken tur att vi ändå var ute i god tid så vi hann!
Då blev det en tvårätters middag innan showen skulle börja, vi hade jättebra plats och såg superbra :-) Jag tyckte showen var super, Tomas ger allt som vanligt!! Han är verkligen nån man ska se live, mycket bättre än att lyssna på cd :-)
Lördag blev det en dag på stan med shopping :-) Köpte en fin bordsduk på min favoritaffär Indiska, och en fin schal. Sen träffade vi även min bror med sambo och barn som åkte in till stan från Upplands Väsby för att träffa oss. Superkul! Det blev en mysig lunch med trevligt prat :-)
Sen hem till hotellet där vi vilade lite och gjorde oss i ordning för nästa show på Tyrol, Björn Skifs och Lennie Norman. Den var också rolig och bra! Men Tomas var bättre :-)
Så igår söndag hann vi med en shoppingtur på stan innan tåget gick hem på em. Hittade en fin blus i spets, lite fina hjärtan på Åhléns.
Sen var det skönt att komma hem till tjejerna, som varit hos farmor :-) Och en glad hund som saknat matte :-)
Hoppas ni alla får en fin måndag, ta hand om er!




5 kommentarer:

Camilla sa...

Wow..vilken helg!
Kan tänka mig att du lever på den ett bra tag framöver.
Kram!

soffie sa...

så himla rolig helg du haft!kul att komma iväg på lite kul:)må gott

Semester & Mat sa...

Denna helg låter som en riktigt bra helg :)

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vilken härlig helg ni haft och kul att du gillade Tomas Ledin känns ju lite extra roligt för mig att se showen när man hör bra om den ;)

Kram Ullis

Anonym sa...

Vilken helg! Ledin är kanon live. Men, borta bra men hemma bäst!
/P