måndag 13 maj 2013

Våren har kommit :-)

Tänk så underbart att våren äntligen är här :-)
När solen kommer fram är det riktigt, riktigt skönt. Även om vi haft en del regn de senaste dagarna,så behövs det också. När värmen kommer på riktigt kommer all grönska att explodera :-)
Jag fortsätter att hitta böcker som är fantastiska! Nästa bok jag bara måste tipsa om är Drömliv - lycklig på riktigt, av Karin Nordlander och Kajsa Ingemarsson. När man läser beskrivningen av boken kan man tycka att det låter som en klyscha, men jag har sällan läst en bok i personlig utveckling som är så klockren. Den är lättförståelig och man känner igen sig i många historier. Jag kan helt enkelt inte sluta lyssna!

Kram från mig ♥

"Drömliv är boken som kommer att förändra ditt liv. På ett pedagogiskt och samtidigt underhållande sätt beskriver författarna hur du ska finna lyckan i ditt liv genom att hitta din inre potential. Att lyssna mera inåt genom att sätta själen i förarsätet. Det handlar om att skapa ett lyckligt liv på alla plan: materiellt, fysiskt, andligt och mentalt.

Det är meningen att vi ska vara lyckliga, och vi besitter alla verktyg som behövs för att vara det. Ändå upplever alltför många av oss tillvaron som torftig och innehållslös. Vi stressar, jobbar, äter och konsumerar mer än någonsin, ändå är vi själsligt undernärda.
I Drömliv ger vi näring åt själen. I detta utgår vi från den vardag vi alla lever i. Drömliv är fast förankrad i verkligheten och visar med inspirerande exempel på nya perspektiv och förhållningssätt som alla kan ta till sig. Det handlar om att hitta sin inre kraft, att ta ansvar för sitt liv, att lära sig lita på intuitionen, att undanröja inre och yttre hinder, att finna glädje och att förverkliga sina drömmar."


6 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset. Den ska jag nog lyssna eller bläddra igenom.
/P
http://pernillaochpuma.blogg.se

Semester & Mat sa...

Ja det är sig en riktigt härlig tid nu. VIll inte alls jobba i helgen...
Kram

Camilla sa...

Tack för tipset!
Idag lär det bli varmt och soligt. Och jag är ledig.
Tro vad jag ska göra då? ;)
Kram!

Susihus sa...

Tack för tipset av boken! Ha en skön måndag!

Susanne P sa...

Det har verkligen exploderat i naturen i helgen!
Och "fin" solbränna fick jag i helgen i Skellefteå på utställningen också.. ;)

Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Tack för tipset ;) och ja nu är det verkligen lite upp och ner med vädret men det blir nog riktig sommar snart med massor av värme ;)

Kram Ullis