fredag 3 december 2010

Fredag ♥

Fredag morgon och jag är ledig idag :-)) Har skjutsat mina tjejer till skolan, det är fortfarande så himla kallt här, just nu -18. Ska äta lite frukost, dricka kaffe och sen ge mig iväg på stan och förhoppningsvis göra bort en hel del julklappar.
Senaste dagarna har jag inte hunnit med mycket bloggning, och inte heller att läsa alla era fina roliga bloggar. Men förhoppningsvis ikväll hinner jag sätta mig en stund :-)
Det är lite roligt att se nu när det blir kallt, för då kommer djuren in på gårdar och till och med in på vägarna här omkring. Flera rådjur har gått omkring på gatorna och letar nog mat, stackarna. Sen är det en räv som är väldigt tam, han springer t o m in på skolgårdarna. Hörde av någon på jobbet att just den räven hade sprungit in till en person när hon öppnade dörren hemma hos sig. Helt orädd och bara tittade. Kanske har han blivit matat sen den var liten?
11-åringen ringde igår innan hon gick till skolan och berättade att räven hade varit på vår gård och tittat in genom ett fönster vi har, som går ända ner till backen. Hon gick ut för att försöka knäppa kort med sin mobil, men då kom vår lilla tiger-katt och jagade bort honom från gården! Visste inte att han var så tuff ;-)
Nej nu är det bäst att jag sätter igång så jag får gjort det som ska göras idag! Önskar er en härlig fredag!


Ingen räv på vår gård inte!

9 kommentarer:

Malin sa...

Mysigt med en sväng på stan utan tjatande barn, bara själv och julklappshandel.

V pratade om det igår faktiskt, om alla djuren nu i kylan. Vi matar småfåglarna men alla andra djuren måste lida något fruktansvärt, undrar hur många som dukar under.

Hoppas ni får en härlig fredag, kram!

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken goskit! Ha en underbar ledig dag idag och trevlig helg! KRAM

Susanne P sa...

Åhhh...vakthundar har jag hört talas om men en vaktkatt...?! ;D
Kram & ha en bra fredagkväll!
Och go Jay!!!!!!!!!!! ♥ (alltså inte att han ska gå, han ska gå vidare!)

Semester & Mat sa...

Bra vaktkatt ;)
Vi brukar ibland ha rådjur inpå knutarna här. Hörde av grannarna just innan vi satte upp staket runtom, så hade rådjuren gått så nära så de tittat in i vårt köksfönster.

Ha en fin lördag!

Camilla sa...

Vad gulligt med en räv. Så vida den inte gör någon illa.
Hoppas att du fick göra bort lite julklappar. Åååå...jag som inte har köpt en enda än :(
Ha nu en toppen lördag!
Kram!

Pernilla sa...

Ingen räv, men en go lussekatt!
/P

Titti sa...

Tuff kisse :) Härlig med en ledig dag! Jag jobbar 24 timmars pass,så det är därför jag har friveckor! Ha en trevlig helg!

Helene sa...

Vilken gullig katt !!
Ha en fortsatt fin helg.
Kram Helene.

Helene sa...

Vilken gullig katt !!
Ha en fortsatt fin helg.
Kram Helene.