onsdag 23 juni 2010

Snart midsommar och lite boktips

Tiden rusar iväg och jag försöker njuta så mycket jag bara kan. Idag har det varit hyfsat varmt och skönt, om än den förb...blåsten som kommer och går. Men ett par, tre timmar i solen har det blivit, på verandan med en ljudbok i örat. Boken heter " Munken som sålde sin Ferrari, En berättelse om att uppfylla sina drömmar och förverkliga sig själv", och den följde med en hälsotidning som jag köpte häromdagen. Väldigt spännande och intressant måste jag säga! Handlar om en mycket framgångsrik advokat som får en hjärtinfarkt och börjar omvärdera sitt liv...Han åker iväg till en liten bergsby i Himalaya och bor tillsammans med några visa män och kvinnor från ett gammalt folk som känner till hemligheten om ett upplyst, lyckligt, framgångsrikt liv.
Ja även om jag inte hunnit lyssna till hela boken, så kan jag nog rekommendera den ;-) Har idag också fått tips om en bok av Tolle Eckhart "Lev livet fullt ut", denna har jag beställt och ser verkligen fram emot att läsa. Tänk att jag älskar att läsa om personlig utveckling, om att hitta balans och harmoni i vardagen. Jag vill verkligen försöka göra allt för att nå dit :-)

Mitt knä är fortfarande inte bra. Har inte så himla ont just nu, men har svårt att böja knäet. Jag undrar vad som kan ha hänt...känns så tråkigt att inte kunna springa eller träna ordentligt. Har promenerat idag och igår, och det har gått ganska bra. Jag ska öka på lite under helgen och se hur det utvecklas. Annars får jag nog bege mig till läkaren...:-(
Imorgon blir det till att handla lite inför midsommar, vi ska nog bara vara hemma i år, annars brukar vi fira tillsammans med släkten i en stuga, men i år blev det inte så av olika orsaker. Vi har funderat på att ta en endagstur ut till Höga kusten, vi får se hur vädret blir, kanske åker vi över dagen på lördag.
Men nu ska jag se om jag kan få barnen i säng så att sambon och jag kan sätta oss och planera lite mer över resan nästa vecka som går mot Kolmården. Ska bli så kul!!
Önskar er alla som tittar in här en riktigt härlig midsommar!! ♥

5 kommentarer:

Nannis sa...

Har läst den, och uppskattade den väldigt mycket! :)

Ha en fin midsommar! Kram på dig!

Camilla sa...

Vad kul att åka till Kolmården.
Det gjorde vi för ett par år sedan och det blev en lyckad semester.
Ha en toppen midsommar!
Kram på dig!

Jennyshemochharmoni sa...

Jag har dessa böcker också. Har inte läst dem men fått tips om dem förut att de ska vara bra! Kanske blir det sommarläsningen för mig också :) Ha en underbar midsommar! Kram

Ulrika sa...

Hoppas ni har en riktigt fin midsommarafton!!! Kram!

♥ Sanna ♥ sa...

Hoppas att ditt knä blivit bättre, och att du hade en mysig midsommar
kram