tisdag 29 juni 2010

Vacation

Snart är det dax för oss att bege oss till Kolmården :-) Det är packning, tvättning, handling och annat plock idag.
Dagen började riktigt jobbigt, då jag imorse skulle ut och rasta Mirax. Gick ner till postlådan för att ta tidningen på en gång, då jag ser ett par kvinnor lite längre bort på gatan komma och gå. Tittar ner för att ta tidningen och i nästa sekund ser jag en staffordshire bullterrierhane komma springande lös, i full fart mot oss. Han hör överhuvudtaget inte alls på deras rop, i nästa sekund är han framme hos oss med svansen rakt upp i vädret. Jag är tvungen att släppa lite på kopplet på Mirax som hukar sig lite och viftar på svansen. I samma veva kommer den äldre kvinnan fram och tar bullterriern i halsbandet, SMACK så hugger han fast sig i Mirax nos, som skriker... Hugget tar längst ut i nosen, på sidan, och han tappar taget och jag hinner snabbt dra undan Mirax. Jag blir helt galen undrar hur i sjutton dom tänker när dom har en sån hane lös i ett villaområde, med både en massa barn och hundar!! Dom mumlar fram att "han är egentligen snäll" och "hälsar bäst lös", JO jag ser det!! Han var ju lös när han kom, och vem har sagt att jag vill att han hälsar på min hund?? Jag skäller ganska ordentligt på dem och dom pyser iväg...väl inne ser jag att Mirax har fått ett sår från ett par huggtänder, bara ytliga men han sväller upp lite och det blöder lite lätt. Har tvättat rent och tror att det räcker så...Men vi ska ju på semester, så typiskt att det ska hända sånt här!
Bara för att markera har jag ringt och polisanmält, men de lär inte kunna göra något ändå när jag inte vet vilka de var. Allt för många har sina hundar lösa utan att kunna kalla in dem, jag förstår inte hur de tänker?! För de vet ju aldrig vad de möter för något, någon som är hundrädd, en annan aggressiv hund, barn eller vad som helst!
Ja, känner mig lite upprörd och chockad, det hade kunnat bli mycket mycket värre...

Nu blir det några dagars paus i den här bloggen, återkommer sen när vi kommit hem igen. Önskar alla som tittar in en härlig sommarvecka! Ta hand om er och njut så mycket ni kan :-)

5 kommentarer:

Helene sa...

Hej! Halkade in här på ett bananskal dvs jag klickade på nästa blogg.
Trevligt ställe som jag kommer att titta in hos igen.

Susanne P sa...

Men så hemskt!!!!!!
Man blir alldelens knäsvag när sånt händer. Och det var bra att du gjorde en anmälan iallafall, trots att du inte vet vilka de var! Sånt SKA anmälas!!!
Hoppas nu att han inte får inflammation i bitsåren...håll koll!
Kram

Anna sa...

Hoppas såren läker snabbt, och specillt att det inte blivit några sår på insidan så att han blir rädd eller arg på andra hundar. Dom är så otäcka kamphundarna, det är bara pang på! Jäkla ägare som inte har koll! *arg*
Ha det gott på semestern i alla fall! Kramar

Titti sa...

Kolmården minsann...Kul! Vi åker till Öland på söndag :)

Camilla sa...

Men fy vad otäckt!
Hoppas du mår bra trots detta.
Ha det bäst!
Kram!