söndag 19 september 2010

Full rulle

Veckan och helgen har sprungit på med en väldig fart, så fort att jag inte hunnit med något inlägg här...Vädret har varit trist oxå. Regn, regn, regn. Men idag var det sol! Det var DÅ jag passade på att städa, är man inte rolig va´ ;-) Men det var väldigt behövligt kan jag säga...leriga tassar och grus, stövlar mm sätter sina spår. Passade också på när yngsta dottern var hos kompis, röjde i hennes rum rejält och förväntade mig en utskällning när hon kom hem, men hon blev faktiskt väldigt glad och insåg nog att det var skönt att ha ett rum i ordning. Hennes rum är så litet så det är väldigt svårt att få någon ordning där. Men jag lyckades tillfälligt i alla fall :-)
Sen har sambon och jag varit och röstat, jag tycker det har varit väldigt svårt den här gången då båda blocken har med saker som jag både gillar och inte gillar. Då får man ju rösta på det som har mest positivt...Nu blir det spännande att se hur resten av Sverige har röstat!
Vi har också hunnit med att kolla på fotbollsmatch, äldsta dotterns lag hade hemmamatch och vi tänkte att det kan vara kul för henne att visa sig och heja på sina kamrater, trots att hon inte får spela. I slutet av veckan som kommer ska vi få träffa en ortoped och då får vi se vad dom säger om röntgenbilderna. Pirrigt...
Veckan därpå måste stackaren dra två tänder som inte vill lossna (mjölktänder). Har lovat henne försöka fixa så att hon ska få rida som "belöning", för hon gruvar sig så. Hon har börjat fått sånt intresse för hästar. Hon pratar BARA om hästar och hundar...Kanske får hon börja rida men jag vill se hur det blir med ryggen först. Nu ska jag sätta mig en stund framför teven, är rätt slut...hoppas på en bra vecka nu med positiva besked!


Det är så mysigt med hästar :-)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jag har jobbat hela helgen så för mig har det inte spelat någon roll vad det var för väder.
Men idag är det sol..och då städar jag :)
Ha det bäst!
Kram!

hanna sa...

jag gillar din blogg :]