måndag 27 september 2010

Höst-dipp

Ja det är tyvärr inget gott man kan äta ;-) Snarare en grop som man har lust att gräva ner sig i, och gå i ide. Nä, så illa är det väl inte, men en liten svacka är det nog ändå. Det var faktiskt länge sen jag kände mig så less, skulle ge vad som helst för en resa nånstans, bort från allt som påminner om vinter igen...Min sambo verkar inte känna nåt behov alls att resa eller göra nåt kul, nä för honom räcker det att jobba minst 12 timmar per dag, då är han nöjd ;-) Undra om det är en sjukdom det där? Jag är verkligen glad och tacksam för att jag har mitt jobb, jag vet hur det kan vara om man inte har något att gå till...men jag tror bara att få göra nåt kul skulle liva upp allt det tråkiga. Att få skratta rejält, se lite andra vyer och människor, göra nånting annat än bara alla dagliga rutiner...
Jag skyndade mig i alla fall ut på en promenad när jag kom hem, innan solen hann gå ner...ut i skogen, där trivs jag :-)
Nä jag får ta och rycka upp mig...Såg en film på 4:an igår, "Jakten på lycka". Den var så himla bra, handlade om en pappa som blev lämnad av sin sambo och behöll sin femåriga son när hon stack. Han kämpade varje dag för att få ihop pengar till mat. Han sprang runt och försökte sälja bärbara röntgenapparater. Sen sökte han jobb på ett börsmäklarställe. Där fick han till slut en praktikplats, utan lön. Men han kämpade dag och natt, till slut hade dom ingenstans att bo, men han gick ändå på sin praktikplats varje dag, tvättade sina kläder på offentliga toaletter och bodde på härbärgen varje natt. På helgerna försökte han sälja dom där röntgenmaskinerna, och ändå försökte han ta hand om sin son så bra han bara kunde. Han fanns där för honom hela tiden....Till slut fick han veta att han fick jobb som börsmäklare och det slutade med att han blev rik också. Tänk vad mina tårar rann, man blir ju så berörd när det är barn med :-) Det filmen sa mig, det var att KÄMPA på, man får inte ge upp sina drömmar, till slut kommer det att gå :-)

Kram på er alla ♥



Nu rasar löven av träden :(


Härliga underbara skogen!

1 kommentar:

Jennyshemochharmoni sa...

Usch vad tråkigt att du känner dipp. Det är aldrig kul :( Just nu tycker jag hösten är fantastisk, solen skiner och det är otroligt vackert! Det gäller att njuta så länge det varar :) Sköt om dig!! KRAM