söndag 5 september 2010

Mycket gjort

Har det blivit den här helgen. Gårdagen spenderades i Sundsvall i Birsta, sprang runt på en massa kläd-och skoaffärer, Ikea, mm. Hittade både skor och kläder till både barnen och mig (ja mest till dom om jag ska vara ärlig), sen var vi in på Ikea och bytte bordet vi köpte sist vi var där. Då var tanken att jag skulle måla det vitt men sen ångrade jag mig och köpte ett i ekfaner istället. Vår tv-bänk är ju i ek så jag kände att det kanske kunde bli bra...och det blev det :-) Blir jag less kan jag ju alltid måla det vitt sen!
Idag har det varit full rulle. Har tvättat som en galning för att kunna torka i det fina vädret ute, massor av sängkläder och kläder, tänk att det blir så himla mycket tvätt...men det blir ju så när skolan har börjat och så är det ju en massa idrott också. Sen har jag hunnit med en springtur, att baka bröd, göra matlista för 14 dagar, handlat och lagat mat...pust :-) Nu återstår det lite strykning, det som absolut måste strykas. SEN ska jag sätta mig i soffan och jag är rädd att jag kommer att somna supersnabbt ikväll.
Jag får se om jag blir hemma imorgon, yngsta dottern fick feber igår, vi upptäckte på Ikea att hon inte mådde bra. Som tur var hade jag alvedon med mig...så vi klarade dagen och sen igår kväll hade hon feber igen. Men idag har hon varit hyfsat pigg, men febern är inte helt tillbaka. Tror hon får vila från skolan och så blir hon säkert pigg till tisdag. Hoppas ni alla får en skön söndagkväll och en bra måndag! Ny vecka nya utmaningar!


Supergott grovt bröd har jag bakat


Kräftor till middag idag...


och ädelostpaj...här precis innan den ska in i ugnen, bara äggstanningen saknas :-)Tomaterna är från våra plantor!

11 kommentarer:

Susanne P sa...

Ser att det är fler som har haft fullt upp i helgen! ;)
Kram & hoppasa att dottern kryar på dig!

Susanne P sa...

*hoppas* & *sig* ska det naturligtvis vara...

Helene sa...

Vad mycket roligt du har gjort i helgen = ))
Fullt upp !!
Ha en fin måndag.
Kram Helene.

Camilla sa...

Vilken helg!
Jag skulle nog också kunna gå på Ikea med feber ;)
Nä,stackars liten.
Hoppas att hon kryar på sig!
Kram!

soffie sa...

hoppas dottern inte får mer feber nu,krya på sej till henne
å va gott det ser ut det brödet är det krångligt att baka det?
ha en goo kväll

Nannis sa...

Det ser så gott ut med pajen!! ;)
kram!

Nannis sa...

Det ser så gott ut med pajen!! ;)
kram!

Mia systeryster sa...

Vilken helg=D Och vad gott det såg ut=D

Helene sa...

Ha en härlig tisdag.
Kram Helene.

Synnøve. sa...

Hej i stugan.
Halkade in här av misstag egentligen.
Men det var ett trevligt misstag.
Vilken header du har. Den gillar jag.

Ditt bröd så gott ut. Bakar mycket själv. Eller nästan allt faktiskt.
Det smakar bäst tycker jag.

Återkommer gärna hit.
Kramen Synnöve.

Helene sa...

Hoppas du får en fin onsdag.
Kram Helene.