onsdag 23 januari 2013

Orkar inte mer kyla....

Nu tycker jag att det är dax för kylan att ge med sig! Ja jag vet att man inte kan påverka vädret, ingen mening att lägga kraft på egentligen, men jag gillar verkligen inte att frysa!!!
Har haft jordens huvudvärk idag, vaknade med den och hoppas verkligen att den är borta i morgon...Den här veckan har varit tuff på flera sätt och jag får helt enkelt se fram emot lördag när vi ska på Ikea :-) Känner mig lite låg just nu, beror förmodligen på årstid och väder...Men lite härlig shopping brukar kunna bota det mesta :-) 
Sen ska jag också hinna med att baka, eftersom min yngsta dotter fyller 10 år till veckan. Blev så sugen att göra kanelbullar, får se om jag orkar det, eller om det "bara" blir nån enklare långpannekaka.
Nu snart tv-soffa och Mästerkocken :-)


6 kommentarer:

Semester & Mat sa...

Jag känner mig också väldigt trött på kylan, stod i aftonbladet idag att februari också skulle bli kall. Hoppas de har fel...

Kram

Ulrika sa...

Jag håller med, så här kallt så här länge är inget kul! Jag sa idag till min man att det fanns liksom en anledning att vi flyttade ifrån Kiruna ;-)

Ha en go helg, imorgon är det fredag!! Tjoho!

Kram!

Helene sa...

Jag känner precis som du.
Är lite låg jag oxå och hatar kylan.
Vi får peppa varandra = ))
Ikea är KUL = ))
Ha en mysig helg.
Kram Helene.

Anonym sa...

Vi har ju då inte så kallt. -14 i morse var väl rekordet. Jag har inte hunnit tröttna än. Är så glad att slippa det vanliga slasket.
/P
http://pernillaochpuma.blogg.se

Camilla sa...

Slut på kyla och inge mer snö.
Jag vill ha vår NU!
Kram!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Jag är också sugen på ett kanelbullebak, man har väl ätit sig less på lussebullar nu och vill ha nåt annat. Hoppas det blev en lyckad shoppingdag på Ikea som livar upp lite i det här trista vädret ;)

Kram Ullis