lördag 12 januari 2013

Underbara lördag!

Friskt ute idag kan man säga, -20 i morse! Men solen lyser och det är väldigt vackert. Jag och tonåringen åkte ner på stan och hon hittade två fina tröjor på Rut m flera för sitt presentkort hon fått i jul. Jag gick runt på skorean och kollade men hittade inget den här gången. Sen var jag också in på bokhandeln för att kolla om de hade fått in Per Morbergs nya kokbok med husmanskostrecept men det hade de inte. De la en beställning på den så jag får den till veckan. Den verkar bra så jag hoppas den är det också. Sen tog jag en promenad i solen med hunden. Kallt men ändå skönt. Det är så otroligt skönt att kunna röra sig ordentligt igen! Benet känns nästan som vanligt, är väl fortfarande lite stel i vristen men det är ganska lite kvar. Jag hoppas att jag kan träna bort det snart.
Till veckan har jag telefontid med läkaren och då ska vi stämma av lite hur det går. Ska bli intressant att höra när han tror att jag kan få göra den andra operationen! Ska jag göra den vill jag göra det ganska snart så att jag kan komma igång till våren med löpning osv.
Just nu har jag limpor på jäsning, ska snart baka ut dem och grädda. Gjorde ett ryck för att ha lite bröd i frysen, är ganska dyrt att köpa bröd, dessutom slipper man alla tillsatser när man bakar själv.
Önskar er alla en skön lördag!

Kallt idag, så då blev det täcke på under promenaden ;-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jisses, 20 minus!
Så kallt har vi nästan aldrig men blåst och fukt kan se till att det känns som 20 minus grader.
Trevlig lördagskväll önskar jag dej.
/P

Semester & Mat sa...

20minus har vi också haft idag. Ingen emot vintern, men när det är så här kallt så tycker jag att det är lite väl...

HA en fin !

soffie sa...

vilken bra värmande tröja han har din hund,fniss man kanske inte kallar det för tröja såger man täcke ;? brrr va kallt ni har dethos mej var det bara -5 idag, kramen å ha en ny härlig vecka:)

Victorias Provkök sa...

Uj vad kallt...
Ha en fin kväll
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Sarah sa...

Vilken fin bild :)
Så kallt ni har de :/ Här va de - 3 grader ida o de va kallt tyckte ja :)

Camilla sa...

-18 idag. Burr:
Nä..DÅ går jag inte ut.
Tur jag är ledig. Ska vara inne och städa istället....eller bara ligga på soffan ;)
Kram!

Susanne P sa...

Om man håller sig i rörelse så brukar inte det kännas så kallt men i bland slår latmasken till. ;)
Kram

Helene sa...

Vilken fin vinter-bild !!
Fy så kallt ni har det hos er !!
Idag har det snöat hela dagen = //
Ha det gott.
Kram Helene.

Susihus sa...

Härlig vinterbild! Vi har äntligen fått vinter igen, -12 och lite snö, strålande solsken så skönt. Må gott
Kram