tisdag 17 september 2013

Att välja



Det varma fina vädret har övergått i spöregn...
Men det kanske behövs ;-)
Skönt faktiskt ändå att sitta och kura under filten med lite tända ljus...
Vi har ju kommit till hösten nu, löven har börjat ändra färg och det är lite ruggigare ute, men fortfarande ganska skönt ändå :-)
Funderar ganska mycket över olika val just nu...
Har ni tänkt på hur många val man gör dagligen egentligen?!
Att inte välja, är också ett val!
Att bara följa med och låta allt gå sin gilla gång är ett val som gör att man lätt hamnar på villovägar.
Att inte ta chanserna när de kommer utan gå kvar i det som känns tryggt och säkert...
Just nu är jag inne i en period där jag funderar extra mycket över mina val. 
Jag behöver en förändring i mitt liv, men vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit. 
Att meditera dagligen och försöka lyssna inåt, på min intuition, har jag börjat med sen ett par månader tillbaka. Men det tar ju sin lilla tid att lära sig lita på känslan och inte bara tänka "logiskt".
För hur vanligt är det inte att man ser problemen på den väg man vill gå?
Och som vanligt är man ju lite lagom otålig, vill att allt ska hända NU :-)
Det känns som jag behöver nya utmaningar inom arbetslivet...
Kanske får jag börja med att hålla ögonen öppna över någon kurs eller annat, ett första steg att börja ta. 
Välja det jag tycker är roligt och brinner för. 
Det är min tid nu!
Har du tänkt på vilka val du gör?
♥♥♥

3 kommentarer:

Soffie sa...

Ja det där att välja väg kan vara väldigt jobbigt i livet,,,hoppas du hittar nån intressant kurs nu då, kramen

Camilla sa...

Hoppas att det inte är allvarliga val du måste göra...
Hoppas verkligen att du hittar nåt roligt som du vill göra.
Kram!

Jennyshemochharmoni sa...

När vi lyssnar på intuitionen så får vi de svar vi behöver och det är bara vårt logiska jag som behöver "lösa" vägen fram. Den sköter sig av sig själv om vi bara vågar lita på oss själva! Det är väl det här med att våga släppa taget och lita på att allt löser sig om man går den väg man vet i hjärtat är rätt. Jag vet du hittar dit du ska. Stor KRAM Jenny