måndag 2 september 2013

Måndag igen

Veckorna rusar på och nu är det september...
Den här veckan handlar mycket om stallet, hela tre kvällar där. Men skönt nog klarar sig tjejerna bra själva, jag kan ta en promenad med hunden och lyssna på ljudbok medan de rider. 
Det är också dax för ett föräldramöte på skolan för tonåringen. Det får jag nog skicka gubben på då det krockar med ridningen, men det gör inget ;-)
Idag har jag fastedag igen, och det går väldigt bra. Klarade det galant förra veckan, insåg att min mage mår jättebra av det. Jag blir inte heller så hungrig som jag trodde. Men den gröna drinken jag visade bild på, den hoppar jag över den här veckan. Visst gick den ner, men ingen superhöjdare ;-)
Åt inget (förutom drycker som vatten, te eller kaffe) efter 20,00 igår kväll och fastade ändå till lunch idag då det blev havregrynsgröt med hallon, kanel och lite mjölk. Till middag blir det sedan en grönsaks- och linssoppa, som är supergod. Eventuellt en grov smörgås också, eller lite frukt senare. Sen imorgon är det vanlig dag igen :-) Förra veckan körde jag båda fastedagarna efter varandra men det tänkte jag inte göra denna vecka, kör nästa på onsdag eller torsdag.
I helgen som varit har det varit riktigt hålligång :-))
Dans på loge med en massa dansfolk från klubben, riktigt roligt var det. Helt otroligt många trevliga människor och väldigt glatt humör :-) Sen har vi också hunnit med lite besök hos våra föräldrar, lite för sällan man hinner med det. 
Önskar er alla en bra vecka!

1 kommentar:

Camilla sa...

Den gröna drinken...jag är rädd att den inte är god ;)
Kram!