onsdag 29 april 2009

Premiärtur

Underbart väder idag, på eftermiddagen var det 17-18 grader varmt! Var först med C till stallet, de fick rida ut så det blev en härlig promenad runt ridskolan. Det är så underbart med alla dofter som kommer nu!
Sen for vi hem och jag bytte om för min premiärjogging. Sprang inte i elljusspåret så jag vet inte exakt hur långt jag sprang, men ca 25 minuter så det blev mer än 3 km iaf. Gissa om jag kommer att ha träningsvärk imorgon, men det gör inget! Jag ser fram emot att få komma lite i form. Saknar lite att jag inte gör någon träning. Slutade med friskvården på jobbet sen jag fick hunden, det blir helt enkelt för stressigt att hinna äta, duscha och gå ut med hunden på 45 min. Och då tar det ju också ca 10 min för resan till och från jobbet! Men jag körde mycket core förut, och det är ju en jättebra träning för mage, rygg och bål om man som jag har skrivbordsjobb! Jag har faktist fått lite övningar att göra hemma, som jag så fint lagt i en byrålåda *skäms* Kanske ska jag damma av dem!

Nej nu är det dax för mig att slappa framför teven en stund..

Ha en skön kväll!

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Vad duktig du är som varit ute och joggat! Hejja hejja! Jag borde också... men håller mig till snabba promenader!

Ha en fin Valborg och helg!!

Kram från Ulrika

Jessica sa...

Vad hurtig du är som varit ute och sprungit.

Hoppas du får en trevlig Valborg!

Titti sa...

Oj vad hurtig du är!Good 4 you :) Åker på hästen jag ;) Hoppas ni har en trevlih helg!!