lördag 26 december 2009

Snart är julen över

Snart är juldagarna över, och jag ser fram emot nyår! Jag gillar att fira den, det är en rolig högtid. I år får jag besök av bror med sambo, så det blir ju extra roligt :-) Just nu letar jag goda recept för nyårsmaten, ska verkligen bli kul.
Här hemma har vi fått en tillfällig paus av målning och renoverande, men nu börjar man ana slutresultatet :-) Snön har kommit också med dunder och brak, under julaftonen fick vi ca 2 dm, och senare idag ska det visst komma mer. Ett sista julbord blir det hos svärfar ikväll, känns lite tungt då man börjar bli less julmaten nu! Tankarna är istället på "nystart" som blir direkt efter nyår. Då börjar vi ett sundare liv igen, med mer motion och bättre mat! Lite motion fick jag igår då vi spelade Wii, vilket kul spel! Men det känns i armarna idag, efter några rundor baseball...:-)

Nu ska jag klä på mig och ta en runda med hunden, det är så vackert ute med gnistrande snö och solen som tittar fram bakom bergen :-) Hoppas ni alla har en skön annandag jul!


Kanske kan det bli nåt sånt här till efterrätt på nyår :-) Bild lånad från recept.nu.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Japp,nu är julen över och förberedelserna för nyår är på gång.
Nja...inte för mig för jag ska jobba.
Ha det bra och kram på dig!

Susanne P sa...

Visst är det väl härligt med all denna snö!
Igår när vi gick vår hundrunda så hade vi snö upp till knäna!
Gissa om hundarna var trötta efter en sån promenad! (jag med för den delen...)
Kram