torsdag 23 augusti 2012

Vill ha...

nya soffor! Vi har haft våra några år och nu börjar de (2:a och 3:a) verkligen bli nötta. En del spår efter kattklor finns också, då vår söta kisse gjorde en del hyss som kattunge och ungkatt. Den här gången vill vi ha tygsoffor, det är så mycket mysigare tycker jag. Visst, skinn är bra för man kan lätt torka av dom, men jag tycker att de är varma att sitta i på sommaren och lite kalla på vintern...
Dom här vill jag ha! Ikeas mörkgrå Ektorp.  Går att ta av överdragen och tvätta i maskinen, helt perfekt :-)


 Men vi får väl se till att göra klart dotterns rum först! Just nu dras el och väggarna riktas lite där de inte är raka....ett äldre hus är minsann lite snett här och där! Ska visa före och efter-bilder sen, kommer bli så fint!
Har nyss varit på rask promenad med hunden. Passade på att träna lite fot, länge sen vi körde någon lydnad. Han tycker det är jättekul! Skulle ha kört lite styrketräning när jag kom tillbaka från promenaden, vet inte varför det känns så jobbigt. Jag springer tio gånger hellre! Men jag behöver verkligen stärka min rygg och nacke/axlar. Måste skärpa upp mig där!
En dag till så har man jobbat en vecka efter semestern! Tänk att det går så himla fort! Nu ska jag åka och titta på tonåringen som ska spela fotbollsmatch ikväll. Hon blev tillfrågad om att spela med ett annat lag som hade för lite spelare. Imorgon är det fredag igen, myys :-))
Önskar er alla en mysig fredag och helg!

7 kommentarer:

soffie sa...

å det är så roligt att fixa iordning hemma!himla bra med sån klädsel å de är så sköna att sitta i, må så gott

Helene sa...

Men VA KUL att du är tillbaka = ))
Ektorp soffor är så fina.
Hoppas du har haft en fin sommar.
Det kunde ha varit lite bättre väder tycker jag.
Ha en härlig helg.
Själv jobbar jag = //
Kram Helene.

Camilla sa...

Jättefin soffa. Köp,KÖP,KÖÖÖÖÖP!!!
:)
Kram!

Susanne P sa...

Den soffan skulle jag också kunna tänka mej fast jag gillar ju skinn. Bara att blåsa bort hundhåret! ;)
Kram

Semester & Mat sa...

Visst är det praktiskt med skinn/läder, tror också de håller formen bättre. Men så mycket mjukare och mysigare med tyg.

Kram

Pernilla sa...

Välkommen tillbaka!
De sofforna är verkligen jättefina och praktiska.
/P

Helene sa...

Hallå...ett nytt inlägg nu va = ))
Ha en fin dag.
Kram Helene.