onsdag 9 januari 2013

Mot ljusare tider!

Ja nu har dagarna börjat ticka i januari. Vad fort det går! Man ser redan att det blir lite ljusare på eftermiddagarna :-)
Nu har jag jobbat heltid några dagar, och visst tar det på. Även om det bara är en timme mer per dag så...den timmen gör sitt! Men det går bra ändå och det funkar bra med benet också. Det har hänt väldigt mycket de senaste två veckorna och jag blir bara bättre och bättre. Nästa vecka ska läkaren ringa och då ska vi stämma av lite inför nästa operation. Inte kan jag säga att jag är sugen precis - men jag får påminna mig om att jag gör det här för min egen skull, för att jag ska kunna röra mig och göra det jag tycker är kul. Nu vet jag ju att det är ungefär fyra veckor på kryckor och sen går det fort. Om det blir likadant nästa gång vill säga! Det KAN ju faktiskt gå snabbare med ;-)
Jag lyssnar ju i den där boken med - Vem gråter vid din grav? Den är så bra och man får så många aha-upplevelser. Jag inser hur mycket tid vi slösar bort varje dag, månad efter månad, år efter år, på att t ex sappa runt på teven och se helt ointressanta program kväll efter kväll, stå i kö och irritera sig, lyssna på dålig radio när man kör bilen hem från jobbet. MASSOR av tid, som man istället kan välja att lägga på en ljudbok t ex om personlig utveckling eller nåt annat man är intresserad av, eller meditera och hitta lugnet i sig själv för några minuter. Tänka tacksamma tankar för allt man har, och är lycklig över. T ex sin fina familj och att man har ett jobb att gå till!
Men jag ska försöka lova mig själv att det här året ska jag fokusera ÄNNU mera på att titta in i mig själv, försöka höra rösten om vad jag vill, hitta det jag söker efter och brinner för. Följa min magkänsla än mer. Livet är för kort för att slösa bort på dåliga såpor på teve osv, när man i stället kan göra mer av det man finner roligt eller brinner för.

Hoppas du får en fortsatt fin vecka, snart är det fredag ♥


4 kommentarer:

Camilla sa...

Viken tur att Glamour är en BRA såpa. Då kan jag fortsätta att se den ;)
Men du har så rätt, så!
Kram!

Anonym sa...

Du har så rätt. Jag gjorde ju min resa för några år sen. Idag jobbar jag så mycket jag orkar med det jag älskar. Jag blir inte rik men har kvalit'e i livet.
/P

soffie sa...

härligt med ljuset jag märkte det igår då jag åkte från jobbet halv 5 att jag såg horisonten det va ju bäcksvart nyss ju...må så gott nu..

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja gud vad mycket skit man ödslat tid på just med tevetittandet. Mina tankar kring det nya året var också att tänka mer på mig själv göra saker som jag vill och lära mig säga nej mer till saker som jag inte vill ;) .....får väl se hur det går men alltid nåt att ha i tankarna ;)

Kram Ullis