söndag 10 februari 2013

En vecka till har gått :-) Roligt att se att ljuset håller på att återvända, både på morgonen och eftermiddagen!
Annars har det varit fullt upp i veckan. Tisdag och onsdag var det ridning och på onsdagen när vi rider privat, fick tonåring prova på galopp. Nåt hon klarade med bravur, gick jättebra :-) Den yngre var lite sur över att hon inte fick prova, men vi gör ett försök nästa gång. Hon har ju inte ridit lika länge och har ibland lite kort tålamod, så hon fick faktiskt vänta. Men kanske fungerar det nästa vecka!
Har börjat lyssna på en ny bok av Henrik Fexelius, "Öka din kreativitet". Den är lika bra kan jag säga! Massor med bra tips och övningar om hur man ökar sin kreativitet. Bara t ex att göra saker i en annan ordning än man brukar, eller prova lite mer nya saker, kan göra att man kommer igång lite mer. Känner igen mig i många liknelser han tar upp, bl a att så fort någon nämner att man ska ta fram sin kreativitet, tar det stopp! Ja jag går verkligen igång på hans böcker, och det verkligt roliga med ljudböcker är att författaren själv kan läsa upp den, och verkligen få fram sitt budskap.
Ikväll ska jag börja en ny buggkurs, och förhoppningsvis lära mig lite mer tips om hur man går vidare och utvecklar sin dans. Ser fram emot det!!!

Önskar er alla en bra vecka med denna låt nedan som fastnat i min hjärna:-)




7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt med både bugg och ridning. Har dock ingen att bugga med. Maken? Ha, tar hellre en köksstol.
/P
http://pernillaochpuma.blogg.se

soffie sa...

Va roligt med ridning ,jag red i många år både som barn och som vuxen,jag red islandshäst så himla härligt!ha en mysig kväll

Camilla sa...

Bugga har jag alltid velat lära mig. Det ser sååå läckert ut.
Och risa...tänk att få rida på en häst vid en strand eller i skogen- Såå mysigt. Men...jag är rädd för hästar. Dom är ju så stora :)
Kram!

Helene sa...

Önskar dig en fin måndag.
Kram Helene.
Ps.fin låt !!

Susihus sa...

Härligt med ljudböcker! Hoppas att det gick bra på buggkursen. Må gott
Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Men gud, buggkurs låter hur kul som helst. Går du med din man då eller är det bara du...och så får du nån partner att lattja med på kursen? Ska bli spännande att höra vad du tyckte eller du kanske redan är en luttrad buggare?

Kram Ullis

Semester & Mat sa...

Javisst är det skönt att det blir ljusare längre på dagarna, man börjar på märka det mer och mer nu.

Kram