tisdag 15 oktober 2013

Höga berg, djupa dalar

Vilken underbar helg det varit vädermässigt, 15 grader varmt och sol så här i mitten av oktober!!
Hoppas ni har njutit ♥
Jag har varit på den där marknaden, och bakat bröd, som jag hade tänkt mig. Känns bra att ha fyllt frysen ett tag :-)
Nu behövs lite putsning av fönster, ser ut som nån kastat mjölk på dem ;-)
Sen går det väldigt framåt med målning av trappen, jag tror det blir klart i morgon :-))
Då fattas bara själva ekstegen och när det blir gjort vet jag inte. Men det blir iaf otroligt fint bara att få trappen målad. Ska visa bilder sen!
Annars är det en hel del svängningar i mitt liv just nu. Ena dagen känns livet magiskt och underbart, nästa dag känns inte lika bra. Kanske blir så när man börjar titta inåt i sig själv. Man synar sig själv och det är ju lite läskigt ;-)
Varje vecka får jag Veckans Peptalk från Olof Röhlander, jag tycker hans ord är så himla fina och bra. Väldigt ofta säger de nåt till mig och den här måndagen kan jag säga att det sa något extra mycket. Därför tänkte jag lägga ut hans brev här, så fina och bra ord. Gå gärna in och titta på hans sida :-)
Önskar er alla en fortsatt härlig vecka! ♥

JUST DÄRFÖR GER DU INTE UPP

En morgon som denna funderar ett antal människor på om det fortfarande är värt det.

Några har genomlidit ännu en sömnlös natt av grubbel.

Andra väcktes av mardrömmar som aldrig vill sluta spela och till en framtid som inte längre lockar. Varför gå upp ur sängen?

En tredje startar återigen dagen med ett nattduksbord fullt av smärtstillande tabletter som knappt hjälper längre.

En fjärde vaknar med sorg i blicken efter en oåterkallelig förlust.

Möjligtvis finns det tillfällen då motståndet känns för stort, där en inkastad handduk ses som en utväg, men du får inte ge upp.

Att ge upp vore lika absurt som att ta en krita, måla upp konturerna av en liggande människa på gatan och sedan lägga sig i det markerade fältet. Det är inte du. Det har aldrig varit du.

Det här kanske blir ännu en dag då du får spela en tuff match mot livet, men då får det bli så. En dag till. Lite att förlora och mycket att vinna. Är det kamp som gäller idag, då tar vi upp kampen. Det spelar ingen roll om andra inte förstår vad du går igenom. Kanske får du göra det ensam, var då din egen bäste vän.

Du kan ha förlorat mycket, men kom ihåg att du har trumfkortet kvar; Din möjlighet att formulera tankar som gör det värt det igen. Just därför ger du inte upp. Inte nu, inte än, inte någonsin.

4 kommentarer:

Susanne P sa...

Livet är upp och ner men det gäller att inte tappa greppet.
Man får falla men det viktiga är att ta sig upp igen...

Kram på dej! <3

Semester & Mat sa...

Håller med Susanne, livet är verkligen upp och ner.
Men kanske bra också, vore väl lite trist om det bara flöt på som man ville hela tiden. Motgånger gör en starkare.

Kram

Jennyshemochharmoni sa...

Verkligen fina och träffande ord. Det finns liksom inget annat än att ta dag för dag och komma igen. Starkare, bättre och klokare. Kram Jenny

Helene sa...

Vilka kloka och fina ord.
Dom gick rakt in i mitt hjärta !!

Ha en fin helg.
Kram Helene.