söndag 24 november 2013

Vet ingenting

Det går lite trögt med allting just nu, inlägg här inte minst ;-)
Livet känns som en sirap på något vis, men ändå inte. 
Alla problem man kan tänka sig händer samtidigt. Ganska omtumlande om livet har rullat på ett antal år. 
Så, man ska aldrig ta något för givet. Och varför ska man ta det negativt att det händer något? Det kanske blir något bra i slutänden? Jag måste försöka tänka så.
Det känns som jag ska ta ett steg tillbaka och se vart det för mig. 
Ett av problemen är mina ben.  Operationen jag gjorde för ganska precis ett år sen, har inte gjort benet bättre. Det är typ sämre än det benet som ännu inte är opererat. Jag ringde för två veckor till mottagningen, och då var inte läkaren där, så de skulle återkomma. Har de gjort det? Nä. Ganska väntat. Jag kommer nog att få ringa och tjata, och sen kan man undra, vad ska de göra åt det? Jag tänker ju inte operera mig en gång till....
Idag har i alla fall jag och tjejerna bakat pepparkakor och lussebullar. Nytt rekord! Brukar aldrig göras så här tidigt, men känns superbra att det är gjort :-) Sambon har satt upp ljusslingan och fixat en utegran. Nu behövs bara belysning till den, men det är ju minsta problemet. Vi har ju ingen snö ännu, men nu längtar jag faktiskt efter den. Det behöver inte komma massor, bara så det blir ett litet lager vitt. Kanske 10 cm. 
Men nu ska jag försöka ta nya tag. Ny vecka är på väg. 

Önskar er alla en bra vecka! ♥


3 kommentarer:

Camilla sa...

Dumma ben!
Men ge dig inte. Ring ring ring...tills du får tag på läkaren!
Kram!

Soffie sa...

Men fy att du inte är bra i dina ben å så dåligt av vården att inte ringa tillbaka, hoppas nu du kan få hjälp.. Kram å mums med nybakat

Unknown sa...

Så trist med benet. Men stå på dej( kul det blev nu!) och jaga läkaren.
Vilken vacker bild du bjuder på.
Till sist, hoppas bullarna blev lyckade. Något positivt i det trista?
/P