onsdag 1 januari 2014

God fortsättning



Nytt år, nytt blad :-)
Idag har tjejerna, jag och hunden varit till stallet igen. Blev uteritt en timme, helt underbart. Joggade en liten bit brevid hästarna också. Finns en helt underbar väg vi brukar rida, ner mot ångermanälven och förbi ett sommarstugeområde. Det är så vackert så jag nästan tappar andan, varenda gång. Vi rider även förbi några gårdar, ser ut som Bullerbyn ungefär, så otroligt fint! Känner mig privilegierad som får vara med om det :-)
Jag har funderat lite kring året som varit också. Början på året handlade mycket om att rehabilitera mig från operationen. Det blev inte så bra som jag hade hoppats, därför har jag bestämt mig för att inte operera det andra benet. Men jag har lugnat ner mig lite med träning, och då fungerar det ganska bra ändå. Det som sliter hårdast är löpning och för mycket dans, så jag får försöka hålla en lagom dos där. Men promenader, lugna som snabba, fungerar alltid, så det är ju bra!
Under våren provade jag även zonterapi, vilket jag tyckte väldigt mycket om. Det satte igång saker inom mig, som fick mig att fundera än mer på mig själv, vart jag är på väg, vad jag vill? Så hela resten av året har varit ett utrensningsår, och jag har vänt ut och in på mig själv ett antal gånger. Förhoppningsvis kommer jag mer framåt, dit jag vill...
Sommaren 2013 var en fin sommar! Vi gjorde debut med husvagn, en helg i Höga Kusten och några dagar på dansveckan i Malung. Vilken underbar vecka! Hade så fantastiskt kul, vi hade underbart väder, underbara vänner med oss, mycket skratt, goa danser och träffade mycket trevligt folk :-)
Sommaren blev också den tid då jag började meditera. Något jag inte ångrat!
Jag anmälde mig också till en kurs i meditation, med inriktning mot medial utveckling. Detta var bland det roligaste jag gjort! Alla har vi en medial förmåga, mer eller mindre, och den går att utveckla, om man vill det :-)
För mig var det mer att lära mig lyssna på min inre vägledning, vad jag vill, vad som får mig att må bra. Jag har kommit många steg på vägen! Men mer finns det ju att göra, så tur att jag ska börja en fortsättningskurs i februari! Allt vi behöver veta finns inom oss, det gäller bara att lyssna. Att ta sig tid, vara i tystnad en stund och bara vara. Från början är det svårt då tankarna ofta vill ta över, men jag lärde mig att fokusera på min andning och inget annat, och till slut gick det lättare. Att också vara vaksam över tankar eller känslor som hela tiden kommer tillbaka, är ett tecken på att man behöver lyssna. 
Hösten har varit rätt jobbig för mig. Mycket som ville ut, som jag samlat på....Jag hoppas att det ska bli bättre framöver, att jag fortsätter jobba på att lyssna på mig själv. Någon form av utbildning ligger framför mig och jag ska inom kort ta ställning till om när jag ska börja med det :-)

Ja det var en summering av 2013 och jag hoppas att 2014 ska föra mig framåt, närmare mot det jag vill och trivs med. 

Önskar er alla en God Fortsättning och ett fantastiskt 2014 ♥



2 kommentarer:

Helene sa...

God fortsättning på 2014 !!

Kram Helene.

Helene sa...

Ha en bra dag !!

Kram Helene.