söndag 16 mars 2014

Ved...


Full fart har det varit idag :-)
Först krattning ute där vi har fällt alla träd. Jag vet inte om jag har skrivit om det, men vi har fällt ca 15-20 tallar och björkar bakom vårt hus...De flesta av tallarna var ca 25 meter höga, så ni kan ju tänka er hur det såg ut...Jag kan säga att vi stod chockade och tittade när det var klart, och tänkte att vi aldrig nånsin kommer att hitta vår gräsmatta igen! Det var träd överallt! Men vi har fått hjälp av min sambos mammas gubbe och varit här varenda dag och sågat itu björkarna, tallarna har vi fått hjälp med att frakta bort. Nu är också vedklyven på plats och snart kan vi stapla upp den ved som ska användas att elda med. Helt fantastiskt vilken hjälp vi fått, vi hade aldrig klarat det själv. Sambon med sin onda rygg och vårt pressade schema med heltidsjobb och aktiviteter. Tacksam ♥
Sen har jag varit på gymmet med tonåringen, blev både en tur på löpbandet och styrketräning. Jättekul att man börjar känna sig starkare!! :-)
Och i morgon är jag ledig från jobbet och då ska jag vara hemma och plugga :-)) Sämre kan man ha det!
Förra fredagen var jag till Sundsvall och gjorde min hälsotest. Alla värden var bra förutom något lågt på kalium. Men socker, blodfetter, blodtryck, kondition, allt var toppen :-) Skönt, då kan man släppa det ett tag :-)
Nu blir det teven en stund och sen sängen.
Ha en fin vecka ♥

2 kommentarer:

Helene sa...

Ha en fin vecka du oxå ♥

Kram Helene.

Helene sa...

Ha en HÄRLIG helg !!
Kram Helene.