måndag 29 september 2014

Hösten kommer

Hösten kommer med stormsteg, och jag är ingen vän av den, eller vintern heller för den delen :-/ Men den har väl ändå varit rätt mild och fin. De soliga dagarna är i alla fall färgerna underbara!
Idag är en ledig pluggdag, och jag har precis skickat in min första tentamen. Det tog lite väl lång tid innan allt blev klart, jag hoppas att jag ska ha mer flyt i nästa kursdel. Men nu har jag lärt mig lite hur den är upplagd och då ska det väl gå lite bättre med planering och upplägg. 
Hösten är ju en tid för eftertanke då vi ska varva ner lite grand, mörkret på kvällen kommer tidigare och tidigare och man känner av en viss trötthet. Tycker ändå jag klarat mig bättre än vanligt undan tröttheten, undra om det kan bero på att dottern och jag nu köpt träningskort och tränar på gymmet två gånger i veckan? Träning tror jag är en av de bästa sätten att hålla igång, hålla sig pigg och hålla depressioner borta! Det är ju också bevisat genom forskning att det har en positiv påverkan på människor, med träning. Vi är inte gjorde för att vara i stillhet. Hur trött jag än är innan vi åker dit, känner jag mig nöjd, glad och tillfredsställd när vi åker därifrån. Dottern känner precis likadant! Det roliga är att vi en av dagarna testar att gå på pass med instruktör. Det är en utmaning för mig, jag är jättedålig på koordination! Men skam den som ger sig ;-)

I helgen har jag varit på buggkurs/träning, och det var länge sedan vi hade något sådant. Först hade jag och sambon inte tänkt gå eftersom han egentligen behövde jobba, men eftersom det bara var två timmar på lördag och söndag förmiddag tänkte vi att vi åker ändå. På mina 3,5 år som jag dansat, vet jag inte om jag lärt mig så mycket! Det var så jättekul och det gav lusten till dans en rejäl skjuts :-))
Tränarna bor inte i vår stad nu men är uppväxta här och har tillhört klubben. De har tävlat och tränat väldigt mycket och killen har varit med och dansat i EM i bugg! Gissa om de var duktiga :-)
Men det viktigast av allt, de var så otroligt duktiga att lära ut. Det är ju en konst i sig! För om man inte kan lära ut spelar det ju ingen roll hur duktig man är.
Nu ska jag ta mig en liten paus och göra en stunds yoga, innan jag fortsätter med plugget. 

Önskar er alla en underbar vecka ♥

En härlig morgonpromenad i solen blev det idag :-)

Inga kommentarer: