torsdag 18 september 2008

Ny dag, nya friska tag

Natten har gått bra, och det verkar inte vara några större fel med vovven. Han åt gladeligen sin mat imorse (med ett par skedar olja), sen gjorde han ifrån sig också, men ingen antydan till bandage som kom ut inte....kan inte tänka mig att det kan smältas ner? Hoppas bara att han inte blir dålig under dagen....
Eftersom jag vaknade med huvudvärk igen imorse också bestämde jag mig för att vara hemma. Jag har också ont i halsen och fryser, men ingen feber. Men jag är helt slut och har ingen ork. Lika bra att ta det lungt! Det är ju inte ofta jag är hemma från jobbet, så jag känner att jag kan vara det utan dåligt samvete....
Jag ser fram emot en resa till Sundsvall 17 oktober med arbetskamraterna, vi ska till Södra Berget och sen en fars med bl a Martin Björk och Johannes Brost, "Pengarna eller livet".

Det blir en tvårätters middag, fars och sen är det dans efter....Själv får jag nog tyvärr ta det lugnt, naturligtvis har uppfödaren en avkommebeskrivning dagen efter då hela kullen ska testas i jaktliga egenskaper. 10,00 ska jag vara i Östersund! Så det blir nog ingen lång kväll för mig....men jag hoppas att farsen är rolig i alla fall....

Sen ska jag försöka ta mig ut och promenera i helgen, det var ett par veckor sen jag gick senast, och det är alldeles för länge! Jag behöver röra på mig för att må bra :) Imorgon är det teater med barnen, vi ska gå och se "Filiokus Fredrik", det är något med trolleri, vilket mina döttrar älskar. Hoppas jag käner mig pigg till imorgon!

Ha en skön fredag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Jasså du ska neröver snart! Kul! Den där farsen ska va kul säger de som vet...Inte jag har en aning alltså ;) Hoppas allt är bra med er!! Här är det OK. Jobbade i går...men är leeeedig i morgon! Hur skönt som helst! Fats jag jobbar tisdag å torsdag åxå.Sen är man gräsänka igen nästa helg...Johan ska på kurs: Höstbruk med Häst!! Så han får sova kvar däruppe...Jag har häcken full här hemma alltså... Nää,nu kallar koffeinet...Trött ff,men d går väl till sig! Ha en skön helg!! Kramar/Titti