söndag 28 september 2008

Så vare söndag igen

Igår firades min sambo som klivit in i klubben och blivit 40. Han blev firad av sina arbetskamrater för ett par veckor sen, och nu var det familjens tur. Vi hade beställt mat (varmrätten), förrätt hade vi gjort själva och efterrätt hade min mamma ordnat med. Eftersom vi inte har så jättestort hemma hade vi funderat länge på hur vi skulle lösa den biten, så att alla fick plats. Men det löste sig jättebra, vi satte ihop två långbord i vardagsrummet och flyttade om lite soffor, tog ner en taklampa samt bar ut några möbler på verandan :) Är man bara fiffig så går allt :) Som ett ordspråk "ingenting är omöjligt, bara olika jävligt", haha den tycker jag är superbra :)
Idag var barnen så sugna på att träffa kompisar, så de åkte iväg och vi är ensamma hemma. Jätteskönt! Jag har tagit en lång prommis med hunden (som fortfarande har massor av energi). Det blåser jättemycket ute, och jag var först tveksam om jag skulle ge mig ut. Men sen bara bestämde jag mig, på med skorna och ut. Det var inte alls kallt, men som sagt....det blåste.
Kunde inte motstå att knäppa några härliga kort på vovven där han ser ut som Dumbo, som ska lyfta vilken sekund som helst. Han är så söt!



1 kommentar:

Anonym sa...

Bra klubb din gubbe hamnat i :)

Jag har en utmaning till dig. OM du vill och har TID. Den handlar om böcker/läsning.

Kramiz//Z