fredag 22 maj 2009

Det stinker

Idag hade jag sån tur att jag fick komma iväg lite tidigare från jobbet, redan 14,15. Halvhyfsat väder idag men på eftermiddagen blev det riktigt varmt. Stora svarta moln tornade upp sig men än har inget regn kommit :) Igår däremot öste det ner! Precis när vi skulle åka och köpa planteringsjord var det som om himlen hade öppnat sig. Vi såg ut som halvdränkta katter! Men det behövs också, för det är så torrt här.
Stack iväg med barnen när jag kom hem idag och letade stenar. Tänkte ha dem till någon rabatt, som jag inte riktigt vet vart jag ska ha än. Men det kommer nog att lösa sig. Hoppas, hoppas det är hyfsat uppehåll imorgon så man kan klippa gräset, det är riktigt vildvuxet :)


Dessa söta änder struttade omkring nära oss när vi letade sten

Här hemma stinker det som bara den. Det omtalade avloppet är nu uppgrävt och utkastat på gården....och det luktar inga rosor här inte. Just nu kan vi inte använda något vatten i köket, så det blir ingen disk alls....men imorgon ska sambon med stackars hjälpare fortsätta jobbet och hoppas bli klara såpass att de får ihop de nya rören. Sambon hade inte så stor matlust idag, stackaren :) Men bra kommer det att bli sen...
Imorgon hoppas jag som sagt att få hålla på lite ute, Ikea-resan har vi ställt in då vi måste hålla på med avloppet. Kanske blir den nästa helg istället. Hoppas också hinna ev titta på klinker till tvättstugan, försöker förtvivlat söka lite inspiration på nätet :)

Nej nu ska jag glida ner i soffan med en cider och titta på Talang en stund. Efter det blir det naturligtvis Carina Berg, skoj att se vad hon hittar på hos Runar...

Ha en skön helg!


En lång härlig strandkant invid älven, med en massa sten, och en väldigt badsugen flat!


5 kommentarer:

♥ Sanna ♥ sa...

Inte kul med avloppsbyten ... men du får höra av dig nästa gång du kommer till stockholm...
Villl önska dig en underbar helg
Kram

Ulrika sa...

Pssst, nu har vår lilla prinsessa kommit! En boxervalp på 8 veckor och några dagar... JIsses vilken koll man får ha på såna här små! Jag är bortskämd med vuxen vovve som kissar UTE!! :-)

Hoppas du haft en fin helg!

soffie sa...

blä för sån doft hoppas ni slipper ha det så alltför länge,
härlig bild på stranden:O)

Titti sa...

Ja visst är det sjukt vad tiden går?!?!? Snart sommarlov å allt.DIT längtar jag.Slippa ställa klockan på friveckorna...

soffie sa...

guu stinker det ännu hos dej?
hoppas iallafall inte det.
ha en bra kväll