fredag 1 maj 2009

Så varmt!

Idag måste det vara värmerekord här...gissar att det kan ha varit ca 22-23 grader i skuggan idag! Helt underbart! Fick en skön sovmorgon och skjutsade sen iväg tjejerna till varsin kompis. Sen har jag och sambon jobbat på tomten. Vår veranda har skjutit lite och vi måste rikta om stolparna. Inget lätt jobb...bara blålera att gräva i...hm! Nu måste vi gräva ut, rikta om stolparna och isolera. Inte världens roligaste jobb när man har en massa annat att göra. Men vi kämpade på ett tag i hettan, sen orkade inte min sambo då han fick så ont i ryggen. Vi får köra mera sen...
Jag har planterat mina penséer, krattat lite, fixat snyggt runt rosorna och beskurit dom lite. Löven börjar snart slå ut och då har jag läst att man ska beskära rosorna...tänk, jag fattar inte att det har gått så fort sen påsk, det har varit så varmt! Vi som hade en massa massa snö...men den är som bortblåst nu! Tulpanerna är på väg upp i ilfart och löven på väg ut...ojojoj! Nog är det tidigt för oss här uppe, bara den 1:a maj idag!
Imorgon ska jag åka iväg på stan och fixa nya lysrör till akvariet, min stackars fiskar simmar i mörker och har gjort så några dagar. Sen måste jag även fixa tights till M som ska få åka och tävla i gymnastik nästa helg! Tänk att hon nyss börjat och ändå får åka och tävla! Det ska bli jättespännande att se på!
Sen ska vi också åka iväg till en kompis som har hästar. De ska få rida och pyssla med deras shettis och så ska vi fika och umgås lite. Barnen vet inget än, det ska bli en överraskning! Jag tror att de kommer att bli jätteglada! Det verkar ska bli lika varmt i morgon, så bakning av bullar skjuter jag på tills på söndag när det skulle bli något sämre väder. Eller åtminstone svalare.
Nej nu ska jag trösta mig med lite vin, min sambo sitter och ser hockeymatch mellan Frankrike och USA, såååå tråkigt...om det åtminstone var Sverige!

Ha en skön kväll!

2 kommentarer:

Cissi sa...

Visst har det varit en härlig dag! Här har också varit varmt, har hört att det har legat folk på stranden... Men nu är det bara 7 plusgrader...
Mysigt att gå i trädgården och arbeta!
Skål på dig!

Titti sa...

Vad glad jag blir att se att jag inte är den enda...Hocke är skittrist om det inte är sverige ;)
Vi har åxå kanonvarmt...Åsså jobbar man idag...Vad är det för en rättvisa?? I dag skulle jag ilja va hemma å rida,trots mina ömma muskler...Hoppas du får en härlig dag! Kramar!