söndag 10 maj 2009

Guld

Vilken härlig dag det blev igår! Upp före tuppen och packade matsäck. Iväg for vi med M:s bästa kompis och hennes mamma. Framme i god tid till tävlingen, och väl framme såg vi att det var i en ishall vi skulle sitta! Brr! Så medans solen sken ute satt vi där inne och burrade :) Men spännande var det. Jättekul att över huvudtaget se på gymnastik! Man blir helt fascinerad av hur duktiga alla är...Och bra gick det för M:s lag! De tävlade mot två andra lag, och tog hem guldet! Tänk att få vinna på sin första tävling! Gissa om mamma var stolt *ryyyser och tårar i ögonen*
Men det var nog inte så himla bra för min förkylning att sitta inne i kylan. Vaknade med ont i huvet idag och känner mig allmänt slut. Täppt i näsan och ont i bihålor :/ Halsen bränner också och jag är lite hes. Å idag som det var mycket att göra hemma, men jag orkar inte så bra. Måste nog vila lite också...Skulle behövt städa, men har bara orkat dammsuga. Får se om jag kan ta lite mer imorgon efter jobbet, ialla fall toaletten. Gillar inte att ha orent hemma!
Är superglad att jag ska få åka och se Tomas Ledin i augusti, det var presenten till 60-åringen, att han fick biljetten och så följer vi med! Det var en bra idé va!
Min sambo har även överraskat mig! Han har hittat på något till nästa helg, så han sa till mig att jag skulle hitta en hundvakt och det har jag gjort. Barnen har han fixat åt...sen har han även ringt mitt jobb och fixat så att jag är ledig på fredag! Gissa om jag är nyfiken, men han säger ingenting! Så mycket vet jag att vi ska resa bort i alla fall...från fredag till söndag. Gissa om jag är nyfiken nu!
Nej nu är det snart dax att få iväg C till fotbollsträning. Sen är det middag och sen ska M iväg på fotboll....det snurrar på. Sen har jag lite strykning av kläder och ska även hinna med att träna med hunden, en härlig cykelrunda har han fått så nu är han lite mör :)

Tjingeling

7 kommentarer:

Ulrika sa...

Hmmm var inte du krasslig??? Och ändå hunnit med allt det där idag hihi! Superwoman?
Ååå så spännande, en överraskningsweekend utan barn och hund! Det låter som ljuv musik i mina öron...
Hoppas veckan som kommer flyger fram tills fredag!!

Kram!

/Ulrika

Jessica sa...

Vad duktiga dom små gymnastrna var, kan tänka mig att både du och tösen var stolta och glada.

Men vilken sambo du har som har fixat och donat med en sån spännande överraskning. Förstår inte hur du står ut med att inte veta vad bara, jag hade nog blivit alldeles galen av nyfikenhet.

Hoppas din krasslighet går över snart, själv anar jag oråd igen i min hals, men jag vägrar att få den tredje halsflussen inom loppet av 2 månader, så jag hoppas verkligen att mina halskänningar är något helt annat.

Ha en bra kväll!

Cissi sa...

Vilken härlig sambo som fixar och donar! Kul att få något hemligt men jag hade nog inte klarat av att inte veta.. :o))

Förstår att du var stolt! Sådant kan man se tillbaka på långt efteråt och få tårar i ögonen av..
Ha en bra vecka (och vi hoppas att den går fort..)
Kram

Camilla sa...

Ulrika: Haha, jo jag ÄR verkligen krasslig, men tror du att jag kan hålla mig lugn? "Ska bara"....vilket också kan straffa sig ibland :)

Jessica: Jag håller sakta men säkert på att bli Galen av Nyfikenhet, men han Vägrar säga nåt. Vad gör man??!!

Cissi: Stolt som en tupp var jag, otroligt kul. Tur att man får sitta vid sidan om, har inga nerver jag. Å nyfiken så jag håller på att dö, men han kommer inte att säga nåt. Jag känner honom :)

*Wojtan* sa...

Oj vad kul med en överrasking.
Låter så spännande. Jag hittade hit och lägger till dig på Bloglovin ås att jag inte missar vad överraskningen är för något :)

Kram Wojtan

Mija sa...

Åh, Tomas Ledin ÄR sommar. Jag skulle också vilja se honom..

Hoppas du får en fin tisdag.

KRAM

Jenny sa...

Vad kul att det blev guld! Vilken lycka! Hälsa och gratta så mycket! KRAM

Syster