tisdag 26 maj 2009

Underbar årstid

Nu är det snart mitt i veckan, tiden rusar iväg! I helgen blev det en hel del gjort, både ute och inne. Avloppsrören blev utbytta och nu har det grejats med att dra om vatten osv. Snart ska golvet läggas igen. Det går sakta men säkert framåt. Och medans sambon sliter med detta, sliter jag med fotbollsträning, matcher, ridning, läxor, matlagning, hunden osv osv. Puh!
Men igår hade jag en superhärlig cykelstund i skogen med hunden. Det doftar helt underbart ute just nu, och jag njuter i fulla drag! Det här måste vara den absolut bästa tiden på året! From nästa vecka ska det bli liiiite lugnare ett tag, och jag ser verkligen fram emot det!
Då ska tid ägnas åt hunden, nu är det dax att börja lägga ner tid på träningen om vi ska kunna tävla något i sommar/höst. Idag köpte jag fyra koner för att kunna börja träna rutan i klass II. Än har vi långt kvar, men vi måste börja med momenten. Jag köpte för några veckor sen en lydnads DVD med Inki Sjösten, och den gav en massa tips på hur man tränar in de olika momenten i klass I och II. Precis vad jag behövde för att bli riktigt peppad! Hoppas nu bara han kan sköta sig, vi har inte tränat med andra hundar på rätt länge, så det är ju verkligen dax att komma igång också. Men den här vilan i vinter har nog varit bra, tycker att han lugnat sig något. Inom kort hoppas jag att vi kan åka till klubben och träna!

Nä nu är det dax att dra sig till sängen om man ska orka upp....:)

Kram

Nu är det så vackert ute

3 kommentarer:

Jessica sa...

Visst är det en härlig årstid nu, så härligt grönt och mängder av blommor som doftar ljuvligt.

Här har träningen med Pricken kommit igång bra, vi började ju kurs igen förra onsdagen och det är hur kul som helst, dock märks det att han så smått börjar bli gå åt det könsmogna hållet och är lite nosig.

Ha en bra dag och hoppas det inte blåser lika mycket hos er som det gör här!

Titti sa...

Låter inte så kul med avloppsrören...Stackars er....
Här är det lugna gatan idag...Blåser förj*****t bara....
Hoppas allt är bra med er! Ha en härlig dag!!!

Jenny sa...

Håller med dig! Det är en fantastisk tid nu, kan vi få stanna tiden lite?? :) KRAM!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se